FacebookTwitterLinkedIn

După doi ani de creșteri constante și semnificative, finalul lunii februarie 2022 aduce o dinamică mult temperată a achizițiilor online. Numărul comenzilor la nivel global, în special pe segmente precum fashion & bijuterii, beauty & sănătate – au cunoscut în ultima săptămână a lunii februarie stagnări sau scăderi de până la 20%.

Începutul de an a fost unul puternic pentru online-ul românesc, ce dă semne clare de maturizare în contextul pandemiei, cu creșteri de până la 30% în numărul și valoarea comenzilor. Mai mult, la nivelul lunii februarie, primele trei săptămâni ale lunii arătau o dinamică similară cu cea din ianuarie, cu +27% în numărul comenzilor față de perioada similară din 2021, arată datele analizei la nivelul magazinelor online găzduite de MerchantPro, platformă de soluții SaaS pentru e-commerce.

Însă, trendul de creștere a fost întrerupt brusc în ultima săptămână din februarie, când s-au înregistrat cu doar 4% mai multe comenzi față de săptămâna similară din anul 2021, pe fondul evenimentelor tragice ce încă au loc în Ucraina.

Iar dacă în 2021 în perioada 14 – 21 februarie versus 22-28 februarie se plasau un număr similar de comenzi, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora comparativ cu săptămâna precedentă din februarie.  

„Februarie este natural o lună de creștere, mai ales pe segmente tradițional dinamice, cum sunt fashion, beauty, bijuterii, având în vedere perioada 14/24 februarie și începutul lunii martie. Scăderea înregistrată la finalul lunii nu a fost anticipată și o punem pe seama evenimentelor recente de la graniță. Românii privesc cu precauție aceste evenimente și preferă să fie temperați în achiziții, iar acest lucru se poate observa mai ales analizând verticalele-vedetă din această perioadă”,a precizat Arthur Rădulescu, CEO și fondator MerchantPro.

Astfel, pe segmentul fashion, după o creștere medie YoY de 16% în numărul comenzilor în primele trei săptămâni din februarie, ultima săptămână a marcat o creștere de doar 5%. Pe segmentul beauty, creșterea YoY a fost de 22% în perioada analizată, în timp ce în ultima săptămână din februarie s-a înregistrat o scădere de 40% față de săptămâna precedentă și o scădere de aproape 4% față de 2021.

Reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22-28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro. În intervalul 24-28 februarie, acesta a scăzut cu 23%.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România și Europa, prin funcționalități competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport și soluții personalizate, adaptate necesităților specific de dezvoltare.  Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcționalitățile în cei peste 10 ani de prezență pe piață.

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 de euro, în creștere cu 25% față de 2019. Numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depășește 1500.