Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, doar 3 din 10 români ar fi de acord cu propunerea de închidere a supermarketurilor și hypermarketurilor în weekend.
Studiul, care și-a propus să identifice atitudinile și percepțiile românilor referitoare la această propunere, a relevat că 90% dintre respondenți declară că obișnuiesc să-și facă cumpărăturile din aceste tipuri de magazine. Cu toate acestea, preferințele consumatorilor variază, cu 51% dintre aceștia optând pentru piețe și 42% pentru magazinele de cartier sau din proximitate.
O tendință interesantă este că persoanele în vârstă de peste 55 de ani (66%) și bărbații (56% față de 47% femei) sunt mai predispuși să își facă cumpărăturile mergând la piață, influențați fiind de obiceiurile tradiționale de cumpărare și de dorința de a achiziționa produse proaspete și locale.
În ceea ce privește cumpărăturile online, doar 14% dintre români declară că își fac cumpărăturile prin intermediul internetului, în special cei cu venituri mai mari de peste 8.000 lei (20%).
Referitor la comportamentele de cumpărare, 36% dintre cei care optează pentru supermarketuri și hypermarketuri își fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În timp ce 33% preferă zilele lucrătoare, 31% aleg să facă achiziții în weekend.
„Este remarcabil să constatăm că, în pofida creșterii popularității cumpărăturilor online, supermarketurile și hypermarketurile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experiențe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere”, spune Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
De asemenea, studiul a arătat că majoritatea românilor (85%) sunt familiarizați cu propunerea de închidere a marilor magazine în weekend sau cu stabilirea unui program redus până la prânz. Cu toate acestea, 41% dintre respondenți manifestă mai degrabă dezacordul față de această inițiativă, cu o pondere mai mare printre bărbați (45%) și cei cu venituri mai mari (45%).
În cazul în care această propunere s-ar pune în practică, cei mai mulți români (64%) declară că s-ar adapta și ar fi atenți să-și facă cumpărăturile din timpul săptămânii. Pe de altă parte, 28% ar merge la magazinele de proximitate, în timp ce 8% ar comanda online.
Studiul a fost realizat online, în perioada 22-27 martie 2024, pe un eșantion de 1003 respondenți.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.