
Sphera Franchise Group a înregistrat în primul trimestru al anului 2022 vânzări în restaurante de 278,6 milioane de lei, cu 31,8% mai mari față de aceeași perioadă a anului 2021.
Cu toate acestea, cheltuielile au crescut mai rapid decât vânzările, înregistrând o majorare de 39% față de primul trimestru din 2021, determinată în primul rând de presiunea exercitată de costurile cu materia primă, care au crescut cu 40,7%, la 97,8 milioane de lei. „Creșterea a fost determinată de o majorare semnificativă a costurilor cărnii de pui, a tarifelor la energie, precum și din cauza mediului inflaționist general. O parte dintre aceste costuri s-au reflectat în creșterea prețurilor produselor în martie 2022, însă aceasta a fost totuși mai mică decât creșterea totală a costurilor înregistrată în T1 2022”, potrivit companiei.
În ceea ce privește veniturile totale pe piața românească, acestea au înregistrat o creștere cu 28% în primul trimestru din 2022, față perioada similară din 2021, și o creștere cu 4,5% comparativ cu ultimul trimestru din 2021.
Potrivit raportului financiar al companiei prezentat vineri, vânzările din România au contribuit la veniturile totale cu 241,6 milioane de lei, în creștere de 28%. Operațiunile din Italia au contribuit cu 33,5 milioane de lei, în creștere cu 70%, iar Republica Moldova a contribuit cu 3,4 milioane de lei, înregistrând o creștere de 23% față de primul trimestru din 2021.
Sphera Franchise Group a încheiat primul trimestru cu EBITDA de 3,8 milioane lei, în scădere cu 70,5% față de primul trimestru din 2021, “în conformitate cu așteptările conducerii de la începutul anului”.
Pentru întregul an 2022, Grupul are în plan deschiderea a 18 restaurante (9 unități KFC în România, 2 unități KFC în Italia, 4 locații Pizza Hut, atât restaurante Fast Casual Delivery, cât și Express, și 3 unități Taco Bell în România). La sfârșitul primului trimestru al anului 2022, Grupul avea în total 4.784 de angajați pe toate cele trei piețe în care activează.