FacebookTwitterLinkedIn

România are familii de afaceri din ce în ce mai interesate de creștere și consolidare nu doar în plan național, ci și în plan regional si european, arată raportul “Mari familii de afaceri din piețele emergente: modele și oportunități pentru businessul de familie românesc în vremuri de criză”, al Smartlink Communications, dedicat oportunităților existente pe piețele emergente pentru consolidarea afacerilor de familie durabile.

Raportul face parte din proiectul numit “România Globală”, care vizează internaționalizarea afacerilor românești și consolidarea unei prezențe nationale de business mai consistente la nivel regional, european și global.

Raportul este menit să scoată în evidență o serie de tendințe globale și regionale relevante și pentru România, mai ales pentru jucătorii ambițioși, care operează în piețele emergente. Acest raport – primul dintr-o serie anuala dedicata marilor businessuri de familie – poate fi un sprijin în calibrarea acțiunii externe, în direcția capitalizării oportunităților de către cei care, dincolo de ambiție și informație, își antrenează echipele în spiritul competiției internaționale” a afirmat Radu Magdin, CEO al Smartlink Communications.

Astfel, raportul relevă tendințele circulației avuției la nivel global și comportamentul marilor afaceri de familie pe piețe din ce în ce mai dinamice. Sub aspectul tendințelor globale legate de marile afaceri de familie, în baza datelor analizate, se arată că acestea sunt consecința naturală a ascensiunii puterilor emergence, în special în statele din Asia de Est, ceea ce arată, de asemenea, faptul că marile afaceri de familie nu au rămas blocate în trecut, ci reprezintă un reper al prezentului și își conservă dinamismul, fiind pregătite pentru a defini viitorul economiilor de orice dimensiune. De asemenea, potrivit datelor analizate în contextul pandemiei de COVID-19, cele mai multe dintre afacerile de familie s-au dovedit mai reziliente decât așteptările inițiale.