FacebookTwitterLinkedIn

Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.

Va intra afacerea Dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?

Anchor Grup este unul dintre cei mai puternici dezvoltatori din România, cu o experiență de 25 de ani pe piața locală și cu investiții realizate până în prezent de peste 500 de milioane de euro. Compania dezvoltă proiecte importante pe segmentele retail, office și rezidențial, piloni de business care au adăugat plus valoare pieței imobiliare din România, chiar și în vremuri dificile. 2022 este un an extrem de dinamic, dar și unul provocator; de aceea, compania se concentrează pe dezvoltarea de noi proiecte pe piața din România.

În ceea ce priveste business-ul de retail, Plaza România și București Mall – Vitan, suntem pregătiți pentru un sezon estival efervescent, încărcat de proiecte speciale, precum campanii de reduceri sezoniere, proiecte culturale și expoziții educaționale pentru copii, create pentru a răspunde așteptărilor clienților noștri.

Ca destinații one-stop-shop, Plaza România și București Mall-Vitan se concentrează pe nevoile vizitatorilor, îmbunătățind continuu experiența de cumpărături pentru a oferi cât mai multe opțiuni clienților noștri. Prin urmare, continuăm să perfecționăm mixul de chiriași din ambele centre comerciale, să atragem noi retaileri și să creăm noi oportunități pentru nou-veniți, adaptându-ne strategia în funcție de feedback-ul și comportamentul de consum al clienților noștri.

După cum arată datele noastre interne, clienții noștri sunt dispuși să sprijine tot mai mult afacerile locale; de aceea, am deschis în București Mall – Vitan un boutique dedicat designerilor români, care își propune să sprijine și să promoveze creatorii români aflați la începutul carierei lor.

Am dezvoltat acest proiect de CSR în urmă cu patru ani și el continuă să crească. Nu este doar un magazin, este un program de educație antreprenorială pentru mulți dintre designeri, pe care îi sprijinim să-și crească vânzările și să-și dezvolte afacerile. Ne bucurăm că avem ocazia să-i ajutăm!

Totodată, segmentul rezidențial prezintă noi oportunități pe piața din România. Recent, am lansat Select Residences, un proiect premium situat în zona centrală a Bucureștiului, în apropiere de InCity Residences și de București Mall – Vitan.

În concluzie, desigur că le vom permite colegilor noștri să se odihnească și să petreacă timp cu cei dragi, dar, ca business, nu intrăm în vacanță; nu ne punem proiectele în așteptare, ci ne pregătim pentru sezonul estival pentru a ne surprinde clienții cu experiențe unice.

Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?

În general, piața imobiliară a demonstrat de multe ori că este un loc sigur pentru investitori. Semnalele pieței continuă să fie pozitive, iar cererea este încă puternică în sectorul rezidențial pentru proiecte bine planificate.

Fără îndoială, este dificil să facem estimări. Cu toate acestea, rămânem pozitivi. Anchor Grup are o vastă experiență și de-a lungul anilor a reușit să depășească toate provocările care i-au ieșit în cale. Suntem încrezători că vom continua să ne dezvoltăm și să ne adaptăm pieței în orice situație.

Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?

Este destul de dificil în această perioadă să rămânem complet fără griji și să facem predicții economice și de business, având în vedere contextul geopolitic actual. Cu toate acestea, rămânem optimiști că situația actuală nu va avea efecte semnificative asupra României și asupra afacerii noastre. Stabilitatea în piață, pe care a demonstrat-o Anchor Grup, precum și dezvoltarea noastră continuă, mențin încrederea clienților și a partenerilor noștri, astfel încât nu vedem de ce portofoliul companiei ar putea fi afectat în această perioadă. Planurile noastre de dezvoltare și consolidare vor continua, iar semnele din piață ne arată că interesul clienților a rămas de neclintit.

Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?

În 2022, ne concentrăm, de asemenea, pe segmentul rezidențial deoarece am lansat, așa cum am menționat mai sus, un nou proiect rezidențial premium în București, în urma unei investiții planificate de 40 de milioane de euro. Aproximativ jumătate din valoarea investiției este acoperită printr-o finanțare obținută de la Libra Internet Bank, banca parteneră în dezvoltarea proiectului.

Situat pe Calea Dudești nr. 186, în apropiere de zonele Dristor și Vitan, Select Residences va cuprinde 347 de apartamente – garsoniere, două-trei camere și duplexuri. Proiectul se întinde pe un teren de 8.500 mp, va avea aproximativ 47.000 mp construiți, inclusiv subsolul, în timp ce fiecare dintre cele trei clădiri are o înălțime de UG+P+10E+Duplex. Complexul oferă, de asemenea, zone verzi, precum și parcări subterane care conectează toate cele 3 clădiri.

Am lansat acest proiect în contextul unei piețe rezidențiale care este în prezent unul dintre cele mai active segmente ale industriei imobiliare locale și a unui sector al construcțiilor care a înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă anul trecut. Pandemia a schimbat preferințele cumpărătorilor români, pentru care o locuință confortabilă și spațioasă a devenit o prioritate.

Proiectele rezidențiale dezvoltate anterior de noi – InCity Residences (500 apartamente) și Pallady Towers (200 apartamente) – au fost finalizate cu succes și vândute integral. Având în vedere că succesul InCity Residences a fost determinat și de apropierea de București Mall – Vitan, am ales să dezvoltăm în continuare această zonă, care se bucură de un mare potențial.

Vorbind despre direcția noastră generală de business, implicarea în comunitățile în cadrul carora suntem prezenți, prin parteneriate solide, pe termen lung, a fost întotdeauna și continuă să fie o constantă în strategia Anchor Grup. Vom continua să promovăm și să sprijinim artiștii și antreprenorii români, să organizăm evenimente culturale și ateliere educaționale pe teme importante pentru societate, cum ar fi ecologia sau sănătatea.

Am investit constant, chiar și în anii provocatori, și urmărim permanent dezvoltarea afacerilor noastre, analizând oportunitățile din piață. Avem încredere în România, pe termen lung, și vom continua pe calea dezvoltării durabile.