FacebookTwitterLinkedIn

Oamenii sunt cea mai bună variantă a lor atunci când pot fi ei înșiși. Colaborarea și respectul permit angajaților să fie autentici.

Un interviu alături de Andra Antonescu, HR Director Cegeka România

Care sunt principalele obiective ale strategiei de resurse umane ale companiei dumneavoastră în acest an?

În ultimii doi ani, problemele sanitare au accelerat digitalizarea proceselor în companiile românești. S-au creat noi modele de muncă și strategii de resurse umane, iar tehnologiile au impactat enorm modul în care oamenii lucrează și colaborează, actualizarea lor periodică devenind unul dintre obiectivele noastre de referință. Dorim astfel să încurajăm fiecare om să caute sensul în munca sa, să își aloce timp pentru a crea conexiuni și să își mențină motivația. Credem că fiecare angajat reprezintă cel mai bun ambasador al companiei, iar prioritatea noastră strategică o reprezintă starea de well-being a lor, pe care o asigurăm prin cele trei arii principale abordate: zona de atragere și recrutare, retenția, și implicarea în societate. 

Investim mult în zona de skills management, un proces prin care înțelegem și dezvoltăm abilitățile valoroase identificate sau dorite pentru fiecare angajat, precum și o coordonare eficientă a resurselor, prin training-uri adaptate la nevoi reale. Prin on‑boarding-ul și mentoring-ul bine conturate, precum și menținerea unei culturi organizaționale sănătoase, ne propunem să facilităm comunicarea între membrii fiecărei echipe, în regim hibrid sau față în față.

Cegeka România se apropie de 850 de angajați, iar creșterea prognozată pentru următorii 2 ani este reprezentată de angajarea a 75 de oameni noi în Moldova, în timp ce 200 de noi colegi se vor alătura birourilor-satelit din România. Astfel, un alt obiectiv de bază pentru noi este zona de atragere și recrutare printr-un plan de employer branding care evidențiază cât mai autentic cum suntem noi în interiorul companiei. Alegem de fiecare dată tacticile care dezvăluie publicului nostru o imagine cât mai naturală, în acord cu activitățile de zi cu zi, astfel încât potențialul angajat să ia o decizie cât mai bine informată. Tot ce facem pe zona de atragere este să avem ca scop principal adaptabilitatea, valorile companiei și să combinăm autenticitatea cu valoarea noastră centrală „in close cooperation”.

Cu ce gând vă treziți în fiecare dimineață din rolul de director de resurse umane în România? 

Oamenii cu care lucrez zi de zi sunt principalul gând și busola după care îmi ghidez activitățile. Ei  îmi aduc energie,  de la ei învăț și eu la rândul meu. Pentru mine este important că împreună putem construi idei și acțiuni care au sens și evident, impact în organizație și în societate.

Care sunt cele mai importante două lecții pe care le-ați învățat pe parcursul pandemiei și a carierei dumneavoastră?

Oricare ar fi contextul, consider că reziliența și adaptabilitatea sunt acele lecții care trebuie să ne însoțească în modul prin care luăm decizii. Așa putem crea #MomentsThatMatter, un concept cheie după care ne construim acțiunile.

Nu poți avea idee despre ceva ce nu ai de unde să cunoști sau prevedea, însă diferența o facem prin modul în care ne adaptăm și ne concentrăm să găsim soluții. În contextul în care vremurile sunt tulburi și riscante, misiunea noastră este să avem grijă de oameni și să le oferim siguranță. Am învățat că singura siguranță este schimbarea continuă, adaptarea și (re)învățarea.

Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în domeniul IT?

Aș recomanda să transforme munca și pasiunea în două obiective centrale pe care să le împletească. Aparținem unei lumi dinamice, iar înțelegerea pieței ar trebui să fie printre prioritățile lor. Le recomand să fie CEO-ul propriei lor cariere și să acceseze programele de conectare a studenților cu specialiștii din industrie pe care angajatorii le oferă, precum Academia Cegeka.

Astfel, vor putea să descopere ce cultură organizațională promovează companiile și vor putea să discute direct cu potențiali mentori. Atitudinea pe care ei aleg să o aibă poate face diferența pentru o carieră în domeniul IT.

De la cine ați învățat cel mai mult pe parcursul carierei?

Am învățat de la fiecare om din jurul meu și din propriile greșeli. Cred cu tărie în puterea unei învățări de tip 360 de grade. Dacă ar fi să marchez o persoană anume, aceasta este una din foștii mei manageri, C. B., care a avut un impact deosebit, prin atitudinea constructivă și judecata obiectivă. 

Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

La Cegeka, facem întotdeauna eforturi în plus pentru a fi alături de angajați. În calitate de companie de soluții IT, deținută și fondată de o familie, alegem mereu să lucrăm „in close cooperation”, valoarea noastră centrală, iar lucrul în strânsă legătură, proactivitatea și interacțiunea umană sunt esentiale.  

Toate acestea se întâmplă în parteneriat cu businessul în Cegeka și pentru noi este vital mindset-ul autentic, având ca fundație principiile și valorile companiei.