FacebookTwitterLinkedIn

Centric IT Solutions România, condusă de Andrei Spițelnicu, este subsidiara din Iași a companiei olandeze Centric și dezvoltă soluții hi-tech ce răspund nevoilor din sectorul public și din mediul de business, punând tehnologia în serviciul comunității, al oamenilor, dar și al afacerilor care doresc să fie conectate la noile forme moderne de comunicare și interacțiune.

Alături de tehnologii precum .NET, Angular, Java sau Oracle, Centric dezvoltă produse folosind și tehnologii de tip XR. Considerată forma de comunicare și interacțiune a viitorului,  XR-ul este folosit de administrațiile publice olandeze, cum e cea din Rotterdam, ce folosește o aplicație Centric cu implicarea întregii comunității. Aplicația este utilizată deja și în România, la Florești (județul Cluj), comună care se dezvoltă puternic atât din punct de vedere business, cât și rezidențial, lângă municipiul Cluj-Napoca. 

“Avem o soluție de mapare pentru cei de la Florești din Cluj și ne-ar plăcea ca și alte comunități din țară să o adopte în beneficiul lor și să implice cetățenii în găsirea de soluții pentru spațiile publice. Aplicația noastră mapează spațiile publice și ajută primăria să le proiecteze, mai exact este o modelare 3D în care se construiește viitorul comunității. Poate fi folosită de arhitecți, peisagiști, dar chiar și cetățenii pot veni cu idei. Este vorba de formarea unei culturi de dezvoltare a comunității în care autoritățile comunică modern cu cetățenii prin tehnologia XR și construiesc împreună localitatea în care trăiesc”, a explicat Andrei Spițelnicu, Country Manager Centric IT Solutions România.

A pune tehnologia în serviciul comunității, al oamenilor, este un obiectiv important și foarte vizibil la Centric și modelul poate fi extrapolat în zona de business, în domenii diverse, cum ar fi de exemplu construcțiile și retailul. 

“Gradul de răspândire al tehnologiilor XR în diferite arii care transmit informații este din ce în ce mai mare. Cred că cel mai elocvent exemplu este chiar aplicația de realitate augmentată Forbes România Magazine, care duce experiența citirii revistelor la un alt nivel. Pentru mine viitorul XR ca o formă de comunicare este comparabil cu modul în care apariția smartphone-urilor a impactat modul în care comunicăm între noi. Tehnologiile XR sunt foarte versatile, în special realitatea virtuală, care ne oferă o modalitate inedită de a ne conecta și a împărti un spațiu (virtual) cu ceilalți. În momentul de față XR – ca mijloc de comunicare – are un potențial major în social-media și marketing”, apreciază Spițelnicu. 

Prin intermediul unei experiențe interactive și prin crearea unei legături emoționale puternice între branduri și consumatori, XR poate redefini modul de percepție și experimentare a conținutului de orice tip. “Experiența XR le-a permis clienților noștri să vadă dincolo de lumea 2D și să își satisfacă nevoile de business într-un mod inedit și eficient. De la navigarea interioară și ghidarea în muzeu, la monitorizarea traficului și recrearea în 3D a unor monumente istorice, echipa noastră de XR lucrează în mod constant la dezvoltarea unor produse care să rezolve probleme concrete ale clienților”, spune Andrei Spițelnicu.

Centric IT Solutions România are o echipă tânără, profesionistă, care se mărește de la an la an și, dacă în 2019 avea 308 angajați, a crescut la 344 în 2020, ajungând acum la aproape 400. La fel, cifra de afaceri netă a crescut în ultimii trei ani de la 65,3 milioane de lei în 2019 la 89,5 milioane de lei în 2021, ceea ce arată un business solid, în dezvoltare, cu o cultură organizațională modernă, în căutare de noi talente, specifică firmelor inovatoare.  

“Tinerii pasionați din echipă sunt entuziasmați de trendul ascendent de adoptare a noilor tehnologii și pregătiți să gândească și să implementeze soluții inovative care să demonstreze potențialul imens al XR. Avem în echipă designeri și modelatori 3D foarte talentați, developeri experimentați și inventivi, precum și oameni de business capabili să creeze împreună cu clientul produse care să iasă în evidență și să aducă valoare”, a declarat Country Manager-ul filialei ieșene a Centric.

De altfel, subsidiara din Iași a Centric este printre companiile din Top 100 angajatori din România și figurează în  studiul “Cei Mai Doriți Angajatori” din județul Iași, care măsoară nivelul de atractivitate al angajatorilor locali.  

Andrei Spițelnicu a explicat și de ce compania olandeză Centric a ales Iașiul pentru filiala din România, principalul argument fiind tocmai tinerii talentați care trăiesc și studiază în acest oraș. Planurile Centric de dezvoltare nu mai puteau fi realizate doar cu resursele din Olanda și atunci compania s-a orientat spre o țară din UE în care să găsească angajații talentați de care avea nevoie. Iașiul a fost locul ideal datorită numărul mare de talente din universități, spațiilor de birouri în construcție din complexul Palas și facilităților de călătorie (aeroportul).

Centric IT Solutions România se implică și în viața comunității din Iași, prin bursele oferite elevilor talentați de la liceele ieșene, sprijinul oferit spitalelor și oamenilor în timpul pandemiei, iar în prezent intenționează să susțină amenajarea unui parc din oraș.

Country Manager-ul Centric IT Solutions România apreciază anul 2022 drept un an bun pentru compania pe care o conduce, estimând un profit net de circa 3 milioane de euro, peste previziunile inițiale, explicabil prin faptul că focusul firmei este pe tehnologie, care se dezvoltă constant și solid și este încrezător în privința dezvoltării accelerate în anii următori.