Implementarea și respectarea unor măsuri de securitate contribuie la prevenirea multora dintre riscurile ce pot afecta integritatea și buna funcționare a unei clădiri de birouri. Fie că este vorba de sediul unei companii sau un centru dedicat celor care vor să-și închirieze spații de lucru, siguranța reprezintă o componentă cheie. În acest sens, instalarea unor elemente pentru protecție, monitorizare și avertizare este absolut necesară pentru preîntâmpinarea incidentele de orice fel. Iată ce trebuie să ai în vedere și care sunt pașii de urmat pentru securizarea corespunzătoare a biroului:
1. Montează un sistem de control acces
Un astfel de spațiu este tranzitat zilnic de un număr foarte mare de persoane, așadar este de preferat ca accesul să se facă în mod controlat. Pentru acest lucru există o serie de tehnologii moderne, însă cea mai răspândită metodă este cartela de proximitate. Practic, la intrarea în clădire, pentru identificarea oricărei persoane, se poate monta un sistem de acces pe bază de cartelă sau, după preferințe, cu amprentă, scanare a retinei, recunoaștere vocală ori cod de acces.
2. Instalează uși antifoc
Securizarea clădirilor împotriva riscului la incendiu este unul dintre aspectele importante care nu trebuie trecute cu vederea într-un spațiu de birouri. Focul creează pagube însemnate și poate conduce la pierderi de vieți omenești. Pentru prevenirea evenimentelor de acest gen pot fi instalate uși antifoc, elemente cu rol esențial în modelarea incendiilor încă din faza incipientă. Mai exact, poți să te protejezi cu ușile antifoc din lemn, dar și cu cele din oțel sau sticlă. Acestea pot fi montate atât la intrarea în clădirea, cât și la fiecare birou în parte, fiind elemente pasive de protecție la foc ce au capacitatea de a reduce cu până la 70% daunele provocate clădirilor.
Pe lângă ușile antifoc, pentru a preveni un astfel de risc, este necesară și instalarea unui sistem de stingere a incendiilor. Dotat cu senzori de căldură și de fum, acesta poate declanșa un sistem de sprinklere, care să stingă incendiul, atunci când detectează o temperatură înaltă sau o cantitate mare de fum.
3. Optează pentru camere de supraveghere video
În interiorul și exteriorul clădirii este recomandat să fie instalat un sistem de supraveghere video. Monitorizarea camerelor de luat vederi este una dintre cele mai eficiente modalități pentru creșterea securității biroului. Sistemul trebuie să asigure o acoperire cât mai bună a perimetrului și să pună accent pe zone importante.
Camerele trebuie amplasate discret înăuntrul clădirii și doar în anumite locuri comune. În schimb, la exterior, acestea trebuie să supravegheze toate căile de acces, precum și curtea sau parcarea, dacă există. Totodată, în cazul unei clădiri de birouri de mari dimensiuni, este indicată și prezența unor agenți de securitate, care să urmărească în permanență imaginile captate de sistemul video.
4. Asigură spațiul de birouri cu alarmă antiefracție
Funcția principală a unui sistem de alarmă este de a detecta automat orice forțare ori intrare prin efracție și de a notifica autoritățile sau o companie de securitate privată. Chiar dacă alarma este unul dintre cele mai vechi instrumente de protecție împotriva activității infracționale, aceasta se consideră a fi în continuare o componentă de bază pentru securizarea spațiilor.
5. Protejează infrastructura IT
Securitatea cibernetică este extrem de importantă într-un spațiu de birouri. Deși se recomandă ca în zonele de lucru să existe conexiune la rețea prin cablu, de cele mai multe ori se folosește conexiunea wireless. Astfel, pentru mai multă securitate, este obligatorie conectarea prin intermediul unei parole, izolarea rețelei de vizitatori de cea principală, realizarea de backup pentru toate elementele cheie ale infrastructurii și folosirea unor soluții antivirus.
Acestea sunt câteva dintre măsurile eficiente care pot fi luate pentru securizarea spațiului de birouri. În lumina schimbărilor recente, când mulți dintre angajați revin în mod fizic la lucru după o perioadă îndelungată, siguranța indivizilor și a clădirilor este în atenția tuturor și necesită planuri de abordare specifice.