FacebookTwitterLinkedIn

Grupul chinez Alibaba a raportat marți o scădere de 86% a profitului din primul trimestru al anului, în principal din cauza modificărilor de evaluare a investițiilor în acțiuni, ceea ce a dus la o scădere a prețului acțiunilor listate în SUA cu aproape 6% în tranzacțiile matinale, deși veniturile au depășit previziunile. 

Alibaba a anunțat că va reînvia un plan propus inițial în 2022 de a-și actualiza listarea secundară din Hong Kong la o listare primară, păstrându-și în același timp listarea primară din New York. Potrivit Reuters,compania intenționează să finalizeze această listare dual-primară până în august.

Cel mai mare grup de comerț electronic din China după cota de piață a avut un an tumultuos de la anunțarea celei mai mari restructurări din istoria de 25 de ani a companiei în martie anul trecut, divizându-se în șase unități și concentrându-se din nou pe afacerile sale principale – inclusiv comerțul electronic intern. 

Consumatorii din China au cheltuit cu precauție după pandemie, în contextul încetinirii economice și al unei crize imobiliare prelungite. Concentrarea Alibaba pe bunuri ieftine ca răspuns la cheltuielile prudente ale consumatorilor a ajutat la creșterea vânzărilor de comerț electronic intern, determinând un plus de 7% a veniturilor totale în trimestrul până la 31 martie. 

Cu toate acestea, venitul net al grupului a fost de 3,27 miliarde de yuani (452 de milioane de dolari), comparativ cu 23,52 miliarde de yuani în urmă cu un an. Acțiunile Alibaba au scăzut cu 5,6% în tranzacțiile matinale din New York. 

Președintele Joe Tsai a spus analiștilor într-un apel post-rezultate că Alibaba observă „primele semne” ale creșterii încrederii consumatorilor, mai ales la îmbrăcăminte și electronice. Venitul trimestrial al diviziei de comerț intern a Alibaba, Taobao și Tmall Group, a crescut cu 4% față de anul precedent, în contextul unui vârf al comenzilor. 

Veniturile din comerțul intern al Alibaba în ultimele trimestre au fost eclipsate de creșterea explozivă a platformelor orientate către prețuri mici și reduceri, cum ar fi Pinduoduo al PDD Holdings și Douyin, deținut de ByteDance.