FacebookTwitterLinkedIn

PlantExtract, cel mai mare producător român de extracte gemoterapice și singurul producător local de medicamente homeopate, parte a grupului Europlant, a raportat o creștere a business-ului cu 10,5% în 2023, comparativ cu anul anterior. Astfel, compania clujeană a ajuns la o cifră de a afaceri de 9 milioane de euro.

Reprezentanții companiei explică faptul că performanța businesului vine în contextul în care piața produselor pentru îngrijirea sănătății, care se eliberează fără prescripție medicală (suplimente alimentare, dispozitive medicale, medicamente OTC, dermato-cosmetice, produse pentru copii), a scăzut, anul trecut, cu aproximativ 1% în unități, conform analizei IQVia.

„2023 a fost un an marcat de impredictibilitatea și volatilitatea mediului de business, iar mediul inflaționist generalizat a impactat piața pe care activăm. Cu toate acestea, consolidarea rezultatelor pentru brandurile tradiționale din portofoliu, lansarea de 6 noi produse și intensificarea parteneriatelor cu famaciile și magazinele de produse naturale au avut un impact benefic în creșterea business-ului. De asemenea, orientarea tot mai intensă a consumatorilor către produse naturale destinate sănătății a contribuit la evoluția raportată anul trecut”, a punctat Liviu Ungureanu, Managing Director PlantExtrakt.

Potrivit afirmațiilor sale, cea mai mare parte a vânzărilor raportate de companie anul trecut au fost realizate pe segmentul produselor gemoterapice, atât unitare, cât și complexe – gama Polygemma, acestea reprezentând cca. 49% din valoarea totală. Un procent important din afaceri este adus și de produsele fitoterapice, care însumează aproximativ 42%. Tincturile și produsele homepatice au și ele un aport în business, cu creșteri de la an la an.

„Principalul motiv pentru care gemoterapicele complexe – gama Polygemma – și fitoterapicele sunt pe primul loc în topul vânzărilor este ușurința consumatorilor de a înțelege utilitatea produselor de acest tip, acestea având recomandări clare pentru sănătate, menționate pe etichetă, ambalaj și prospect”, explică Liviu Ungureanu, precizând că aproximativ 5% din vânzările companiei provin din exporturi.

În ceea ce privește estimările pentru anul în curs, PlantExtrakt mizează pe un avans cu aproape 14% a business-ului în 2024, adică la 10,25 milioane de euro.

PlantExtrakt operează propria unitate de producție în Rădaia, Cluj, și oferă un portofoliu diversificat, cuprinzând peste 170 de produse gemoterapice și fitoterapice și o gamă amplă de medicamente homeopate (peste 3.000 de produse).

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania