FacebookTwitterLinkedIn

După vânzările dezamăgitoare din aeroporturi și de pe piața din Asia, brandul de cosmetice de lux Estée Lauder vrea să renunțe la 3.000 de locuri de muncă.

În urma costurilor și stocurilor aflate într-o continuă creștere, producătorul de cosmetice Estée Lauder a decis că este timpul pentru o reorganizare a companiei, scrie RetailDetail.eu.

Astfel, oficialii companiei au anunțat că intenționează să concedieze până la 5% din personal, ceea ce reprezintă un număr de 3.150 de locuri de muncă.

Această restructurare îl va costa pe producătorul de cosmetice mai mult de jumătate de miliard de euro. Motivul principal al acestei reorganizări sunt rezultatele financiare dezamăgitoare de pe piața din Asia, în special cele din sectorul „travel retail”. Așadar, pentru perioada următoare, Estée Lauder, al cărei portofoliu include și Clinique, și-a propus să-și reducă costurile și stocurile și să îmbunătățească capitalul de lucru.

„În ciuda acestor rezultate financiare nu tocmai fericite, în ultimele șase luni compania a făcut progrese”, susține CEO-ul Fabrizio Freda.

În trimestrul precedent, profitul net a scăzut totuși de la 394 la 313 milioane de dolari. Vânzările au scăzut cu 7,4%, până la 4,28 miliarde de dolari, în principal în categoriile de îngrijire a pielii și machiaj.

În regiunea Asia-Pacific, s-a înregistrat chiar și o scădere de 8% a vânzărilor. Totuși, aceste rezultate au fost mai bune decât se așteptau analiștii.

În luna iunie 2023, la nivel mondial Estée Lauder avea aproximativ 62.000 de angajați. Astfel, din această cifră, aproximativ 71% din angajați erau cu normă întreagă, 16% erau angajați temporari și 13% dintre angajați erau cu jumătate de normă.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania