
Cifra de afaceri a retailerului irlandez a fost puternic afectată în ultimele luni, deoarece magazinele din mai multe țări au fost închise în contextul pandemiei, iar temerile legate de varianta Omicron i-au făcut pe cumpărători să fie mai puțin dornici să viziteze magazinele fizice.
În ultimele 4 luni, Primark a raportat vânzări de 2,7 miliarde de lire sterline (3,2 miliarde de euro), cu aproape o treime mai mult decât în 2020. Cu toate acestea, la sfârșitul anului trecut, mai multe țări au suferit din cauza închiderii magazinelor, iar Primark estimează că prejudiciul cauzat de măsurile restrictive ale guvernului din Olanda și Austria se ridică la 36 de milioane de euro în total, relatează site-ul olandez Nieuws.nl.
Mai mult, în țările în care magazinele au rămas deschise, mai puține persoane au intrat în unitățile fizice din cauza temerilor cu privire la varianta Omicron. Comparativ cu aceeași perioadă de acum doi ani – înainte de criza Covid – veniturile au scăzut cu peste 10%.
Cu toate acestea, vânzările s-au îmbunătățit în ultimele săptămâni, în special în Marea Britanie. Pe măsură ce temerile legate de varianta Omicron s-au stins, mai mulți cumpărători și-au găsit drumul înapoi spre magazine.
Grupul a declarat că problemele lanțului său de aprovizionare s-au diminuat din toamna trecută, deși au existat încă unele întârzieri în porturi și cu transporturile. Primark nu își va majora prețurile, în ciuda creșterii costurilor, ci va reduce cheltuielile generale.
Săptămâna trecută, Primark a anunța că va deschide primului său magazin în România, în centrul comercial ParkLake din București. Unitatea va fi deschisă spre finalul acestui an și va marca intrarea Primark pe cea de-a 15-a piață la nivel global și pe cea de-a patra piață central și est europeană, după inaugurarea magazinelor sale din Slovenia, Polonia și Republica Cehă din ultimii ani.