Iutta este printre primele branduri din țară care folosește în atelier această alternativă versatilă și durabilă pentru piele, obținută din fibra frunzelor de ananas rămasă în urma recoltării fructelor, având în proporție de 95% conținut ecologic regenerabil.
Născută în urmă cu un deceniu, marca românească Iutta a devenit populară pe plan local mai ales datorită design-ului contemporan de genți, pantofi și accesorii din piele brodate cu simboluri străvechi. Fiecare colecție transmite povești pline de însemnătate care depășesc granițele timpului, cu creații inspirate din trecut și reinterpretate contemporan, într-o manieră personală și exclusivă.
La ceas aniversar, brandul de accesorii lansează o colecție de genți realizată printr-o colaborare inovatoare, folosind materialul vegan Piñatex®, introducând astfel o alternativă sustenabilă pe piața locală. Astfel, prin reutilizarea deșeurilor agricole într-un sistem de producție cu circuit închis, consumul de apă este redus la minim, având un impact redus asupra mediului și pozitiv din punct de vedere social, datorită producției sale transparente și atent verificate.
Colecția capsulă confecționată din rafie și materiale vegane este produsă în ediție limitată, fiind disponibile doar 30 piese din fiecare model. Brandul propune și o serie de genți populare din portofoliul Iutta, realizate acum tot din resturi vegetale, incluzând modele precum Polaris, Magpie, Dor de Ducă, Clutch X sau Fleur de Lys. Cu această ocazie, marca realizează o retrospectivă a ultimilor 10 ani, un moment aniversar marcat grafic și printr-un nou logo.
„Dorim ca purtătoarele noastre de doruri să se bucure în continuare de produse atemporale, realizate într-un mod etic și responsabil, dar să nu pierdem esența brandului, designul, estetica broderiilor și durabilitatea produselor noastre. Folosind materiale durabile și cât mai naturale putem să transmitem generațiilor următoare măiestria artizanatului și meșteșugul fără să compromitem componenta de sustenabilitate. Așadar, în al zecelea an de la lansare, Iutta extinde liniile de producție, urmând colecții și materiale noi, iar sustenabilitatea devine una dintre principalele valori, integrată pas cu pas în toate procesele businessului,” spune Nicoleta Chirica, fondator și designer Iutta.
Prin colaborarea cu Piñatex, Iutta reafirmă importanța practicilor sustenabile și își propune să aducă atenția cu privire la alegerile cu adevărat responsabile în modă, dar și în viața de zi cu zi. Astfel, brand-ul se alătură demersurilor începute de mărci de renume internațională precum Hugo Boss, Zara, Nike și CAT, care au dezvoltat de-a lungul timpului numeroase colecții din acest material sustenabil. Totodată, pe lângă introducerea unei colecții sustenabile, cu o amprentă redusă de carbon, brand-ul oferă cumpărătorilor și opțiunea de a-și pune amprenta proprie asupra accesoriilor achiziționate, prin serviciul de monogramare Iutta Bespoke, fie că este vorba de inițiale sau mesaje speciale gravate.
Produsele rezultate din această colaborare vor fi disponibile pe site-ul oficial Iutta, dar și în showroom-ul Iutta din București.