FacebookTwitterLinkedIn

Modelul piețelor Foodhallen din Amsterdam, Naschmarkt – Viena, Marche des Enfants Rouges (Paris) se regăsește acum și în România.

CAHM Europe, producătorul român de cosmetice hoteliere și de retail, deținut de antreprenorul Andrei Severin, a inaugurat un nou concept de piață agroalimentară – Piața Artizante. Inspirată de celebra Piață Torvehallerne din Copenhaga, piața Artizante targetează două categorii mari de clienți: familiștii care vor să-și petreacă timp de calitate atunci când merg la piață și gurmanzii, spun reprezentanții companiei.

„În Piața Artizante se regăsesc cel puțin 3 genuri diferite de bucătărie: americană, arăbească, românească, dar veți putea mânca și înghețată sau servi o cafea de specialitate. Vom avea o diversitate bogată de fructe, legume, dulcețuri, flori, lactate, înghețată și prăjituri artizanale. În cadrul pieței va funcționa și o brutărie renumită și o farmacie”, explică Andrei Severin, cofondatorul pieței Artizante.

În prezent, în noua piață din Păulești, județul Prahova își desfășoară activitatea 22 de producători-artizani din industria alimentară autohtonă.

Valoarea investiției în această piață a fost de aproximativ 1,5 milioane de euro.  Se estimează că punctul de rentabilitate va fi atins după un an, iar investiția va fi recuperată după o perioadă estimativă de 5-7 ani. Ca planuri pe termen mediu și lung, Andrei Severin se așteaptă ca acest model de piață să se extindă la nivel național.

„Deja avem cereri de francize pentru acest model și din București și din Brașov și din alte orașe. Conform estimărilor, valoarea vânzărilor totale este prognozată să ajungă undeva la 30 de milioane de lei, ceea ce înseamnă la fel de mult precum facem noi cu o fabrică de 6.500 de metri pătrați și cu aproape 80 de angajați. Potrivit studiilor de fezabilitate, această sumă de 30 de milioane de lei va fi depășită în al treilea an de activitate”, a precizat pentru Forbes România antreprenorul.

Dimensiunea totală a pieței este de 2.000 mp, la parter și o zonă de terasă și teren de joacă de 300 mp, precum și peste 70 locuri de parcare. Ca element de noutate, în interiorul pieței se vor organiza periodic evenimente private, la care se va participa pe bază de invitație (aproximativ 50 de persoane/săptămână). Acestea se vor organiza în afara orelor de program și pe diverse teme legate de rafinamentul culinar, ca de exemplu workshop de gătit un hamburger gourmet, preparare de brânzeturi sau degustare de vinuri.