FacebookTwitterLinkedIn

Aceste date reies din cea mai recentă cercetare Ipsos MORI realizată la comanda grupului britanic International Personal Finance (IPF), care operează Provident Financial România, în șase țări europene în care este prezent, precum și în Mexic.

Potrivit aceluiași studiu, 54% dintre românii cu vârste între 18 și 25 de ani consideră că au o situație financiară mai bună decât cea a părinților sau tutorilor, în timp ce doar 15% cred că au o situație mai slabă. Aceste procente plasează românii drept cei mai optimiști din acest punct de vedere, în comparaţie, de exemplu, cu Ungaria (33%) și Spania (32%).

Cu toate acestea, tot tinerii români (40%) spun că aveau o situaţie financiară mai bună în urmă cu 12 luni şi sunt în fruntea clasamentului european şi la acest capitol.

În același timp, un sfert dintre tinerii români (27%) admit că au în prezent o situație financiară mai bună decât cu un an în urmă, ușor mai mulți decât cei din Ungaria (25%) și Spania (23%), dar mult mai puțini decât tinerii din Cehia – 33%.

Generaţia Z priveşte viitorul cu optimism şi 7 tineri români din 10 (68%) cred că situaţia lor financiară va fi mai bună în următoarele 12 luni.

PRIMUL AN DE MARKETING: MIHAI GHYKA

Tinerii noştri sunt, de altfel, la acelaşi nivel de optimism cu tinerii din Lituania și Cehia. Doar 8% dintre respondenții români consideră că urmează o situație financiară mai dificilă.

Optimismul se reflectă și în încredere: nu mai puțin de 77% dintre românii cu vârste între 18 și 25 de ani cred în capacitatea lor de a-şi gestiona finanțele personale. Vecinii din Ungaria sunt mai puţin încrezători în abilitatea de a-şi gestiona finanțele – doar jumătate dintre respondenți cred că au această capacitate (51%).

Încrederea este dată și de percepția privind educația: 63% dintre respondenții români susțin că au beneficiat de educație formală sau training-uri despre cum să își gestioneze finanțele personale.

În plus, 80% dintre aceștia consideră că educația primită i-a pregătit suficient de bine pentru a își gestiona finanțele proprii, mai mulți decât spaniolii (69%), dar mai puțini decât polonezii (85%) și mexicanii (82%).

PUBLICITATEA LA TELEVIZIUNILE DE SPORT – SEMESTRUL I 2019

Atunci când aleg un loc de muncă, 69% dintre respondenții români cred că aspectele financiare și perspectiva unei cariere sunt cele mai importante. Pe locurile următoare sunt satisfacția personală și echilibrul job/ timp liber (ambele cu 58%), în timp ce 29% dintre ei își aleg locul de muncă în funcție de impactul pe care viitorul angajator îl are în societate.