
A ajuns în lumea marketingului întâmplător, după ce a auzit de la o cunoștință și a văzut la Chandler, personajul enigmatic din serialul Friends, că a lucra în anumite domenii înseamnă „să fii cool”.
Miruna Dragomir are 28 de ani și lucrează în marketing de opt ani. Pasiunea pentru acest domeniu a descoperit-o în facultate, în cadrul organizației studențești din care făcea parte și care a ajutat-o să facă o distincție clară între advertising și marketing. „M-a atras marketingul, pentru că părea că nu m-aș putea plictisi niciodată. Mi-a plăcut cât de multă creativitate necesită și faptul că se îmbină perfect cu plăcerea mea de a mă juca cu logica cifrelor și cu satisfacția de a mă scufunda în imaginația mea”, spune tânăra. Recent, a aflat că îi place să ajute oamenii prin noul rol de profesor pe care îl are la The Entrepreneurship Academy.
Iată cine sunt tinerii din promoția 2022 – Forbes 30 sub 30
Primul său job a fost în cadrul companiei Oracle, unde a făcut parte din echipa de social media. Ulterior, s-a alăturat echipei de marketing de la Uber, unde a descoperit Growth Marketing, iar în 2018 a devenit parte din echipa Planable, platforma de colaborare pentru echipele de social media. „Mi‑am dorit mult să mă alătur lor, pentru că rezonam cu misiunea companiei. Istoricul meu în social media m-a făcut să înțeleg imediat de ce e importantă o astfel de platformă și cât timp poate economisi echipelor”, adaugă aceasta
Planable a pornit cu aproximativ șase ani în urmă, când cei trei cofondatori și-au propus să eficientizeze procesele de colaborare pentru echipele de social media. Ideea unei platforme precum Planable a apărut după ce fiecare dintre aceștia s-a confruntat cu aceeași problemă: procesul de colaborare pe conținutul de social media era anevoios, dura foarte mult timp și nu era nici pe departe atât de vizual precum rețelele de socializare în sine.
Miruna Dragomir este acum CMO la Planable, unde este responsabilă de creșterea veniturilor companiei prin aducerea de clienți noi și prin menținerea celor actuali.
Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Ea își petrece mult timp pe partea de conversie și leadership, se ocupă cu analiza de date și optimizarea website-ului. De asemenea, coordonează echipa de Growth Marketing, care este formată din 8 membri „pe care încerc să îi ajut cu susținere, îndrumare, crearea unui mediu în care să vină cu entuziasm și în care să se poată dezvolta așa cum își doresc”.
Planable a crescut în ultimii 5 ani de la o idee ambițioasă la o companie formată din 26 de persoane, care ajută peste 2.700 de clienți activi să își eficientizeze procesele de colaborare. În 2021, compania a avut o creștere de peste 100% a veniturilor, ceea ce a permis o dezvoltare de amploare. Planable activează deja pe piața internațională, iar peste 60% din clienți provin din America de Nord și Regatul Unit al Marii Britanii. „Ce am învățat în acești ani în care am lucrat în industrie este că ideea nu e tot ce contează. Devotamentul antreprenorului este mereu evaluat. Echipa cu care pornește, experiența angajaților și stabilitatea echipei sunt foarte importante. Și, desigur, planul de creștere”, conchide Miruna Dragomir.