FacebookTwitterLinkedIn

Este opinia reprezentanților Camerei de Comerț Româno-Americane (AmCham) care au exemplificat într-o conferință de presă nu doar părțile negative ale acestei crize provocate de virusul SARS CoV2, ci și pe cele pozitive.

„Imediat după decretarea stării de urgență, mulți agenți economici s-au văzut nevoiți să apeleze la schimbări radicale de business care să ne permită continuarea activității, facem referire aici în primul rând la demararea procesului de digitalizare, dar și la flexibilitatea în ceea ce privește lucrul de acasă. Într-un context normal, aceste măsuri ar fi fost implementate undeva într-un interval de 5 ani sau poate nici nu s-ar fi apelat la ele. Pandemia aceasta a fost un șoc revoluționar cel puțin pentru mediul de afaceri românesc, pentru că aceste schimbări (n.r. – trecerea la digitalizare, automatizare) trebuiau făcute, dar nu a existat imboldul ca să le implementăm”, a explicat Alex Milcev, membru în bordul AmCham România.

Întrebat de către jurnaliștii Forbes România care au fost cele mai mari provocări cu care s-au confruntat membrii AmCham România în această perioadă de lockdown, președintele instituției, Ionuț Simion a specificat: „cea mai mare provocare a fost să ne adaptăm business-urile la transferarea activității de lucru de la birou/teren la cea realizată acasă. Majoritatea membrilor AmCham dispuneau de infrastructura digitală necesară acestui mod de desfășurare a activității, însă reala problemă care s-a pus a fost cum să fim eficienți, mai ales că nu mai încercasem acest mod de lucru la scară largă”.

În perioada 15 mai – 19 iunie, reprezentanții AmCham au realizat un sondaj cu privire la calitatea mediului investițional din România și relansarea economică post-pandemie. La sondaj au participat 131 de membri. Care sunt concluziile sondajului le veți putea citi în ediția viitoarea a revistei noastre.