Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Leadership |
|

Mircea Turdean, Director General Farmec: Noi ne-am adaptat și am reușit să supraviețuim

În cadrul ediției de luni, 11 mai, din Seria de evenimente online de business Forbes Forward e·vent, Mircea Turdean, director general Farmec, a vorbit despre măsurile pe care compania le-a luat înainte de starea de urgență și cum s-a adaptat în contextul actual generat de epidemia de coronavirus.
 aboneaza-te
Mircea Turdean

Compania Farmec a scos o gamă nouă de produse în plină pandemie și a reușit într-un timp record să transforme pericolul în oportunitate. Mai exact, a lansat o linie de dezinfectanți, atât pentru piață, cât și pentru spitale.

Mircea Turdean, directorul general Farmec, spune că: “La sfârșitul lunii februarie am fost obligați să ne gândim la ce se va întâmpla și știam că la momentul respectiv, la nivelul României, nu existau producători de dezinfectanți. Și atunci am încercat să acoperim un segment de piață, noi fiind cel mai aproape de această grupă de produse. Pentru că am făcut într-un timp record transformarea capacităților de producție din capacități de producție pentru produse cosmetice și produse de curățenie în produse pentru dezinfectanți într-un procent de 30-40%, poate chiar 50% dintre ele. Și mai mult decât atât, tot într-un timp record, în circa câteva săptămâni, am creat două linii de produse dezinfectante pentru mâini și suprafețe, atât pentru piață cât și pentru spitale.”

Autoritățile au dat bătăi de cap mediului de afaceri din România

Mircea Turdean a vorbit și despre ce provocări a întâmpinat în plin proces de lansare a unei noi game de produse.

“Cele mai mari provocări le-am avut din partea autorităților, pentru că au mers foarte greu cu avizarea produselor. Am reușit după circa o lună și ceva. Undeva acum două săptămâni, produsele au fost avizate, după ce noi, la începutul lunii martie, am depus toate dosarele. În mod normal crearea unei grupe noi de produse este o operațiune care durează la orice companie de cosmetice în jur de un an de zile și noi am facut-o într-o lună.”, mai spune directorul general al companiei Farmec.

De asemenea acesta mai precizează și că “Alcoolul etilic a fost o problemă uriașă pentru că nu se găsea în România. Am reușit să-l achiziționăm din afară și la un preț foarte bun.” 

Pe de altă parte, directorul general al Farmec mai povestește că “la sfârșitul lunii februarie, primele rezultate erau catastrofale” , însă au reușit să țină magazinele stradale deschise pe perioada stării de urgență.

Adaptabilitatea este cheia

“Am încercat cu aceste produse să acoperim acea gaură de 20-30%, care a fost luna trecută, cu agenți dezinfectanți. Și nu în ultimul rând să acoperim o necesitate a țării. Am făcut o reglare de 20-30% luna trecută cu vreo 4-5 milioane și începând de luna asta sperăm să creștem cu 15-20%.”, a subliniat Turdean.

În plus, directorul general a conchis că adaptabilitatea este factorul cheie pe care orice companie trebuie să și-l însușească, dacă vrea să reziste în astfel de perioade tulburi. Acesta a punctat și că “această criză ne-a învățat un lucru, pe care sunt sigur că de acum încolo îl vom folosi mult timp. Home Working-ul este un lucru foarte bun.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii