FacebookTwitterLinkedIn

Disponibil în cinci versiuni, cu tracțiune spate sau integrală, două tipuri de baterii și putere a motorului care ajunge până la 761 CP, Taycan Sport Turismo este al treilea membru al familiei Taycan, atuurile sale fiind deopotrivă sportivitatea și aspectul practic.
Fotografii: Radu Chindriș

Pentru cei de modă veche, Taycan Sport Turismo este un break sau un combi, cuvinte inexistente până nu demult în vocabularul Porsche. Desigur, lucrul acesta are mai puțină importanță: ca și Cross Turismo, Taycan Sport Turismo este o mașină cu un design spectaculos, dotări unice și performanțe impresionante.

Lansat oficial în însorita Sardinie, Porsche Taycan Sport Turismo este disponibil în cinci variante: Sport Turismo (408 CP, 86.495 euro), Taycan 4S Sport Turismo (530 CP, tracțiune integrală, 107.439 euro), Taycan GTS Sport Turismo (598 CP, 132.786 euro), Taycan Turbo Sport Turismo (680 CP, 153.968 euro) și Taycan Turbo S Sport Turismo (761 CP, 187.288 euro).

Cea mai mare autonomie, 498 km în ciclul WLTP, o are Taycan 4S Sport Turismo. Vârful de gamă, Turbo S Sport Turismo, accelerează de la zero la 100 km/h în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 260 km/h. Apropo, toate modelele Taycan au pe puntea spate o cutie de viteze cu două trepte, pentru a face față solicitărilor extreme ale demarajului de pe loc sau ale vitezelor mari.

Taycan Sport Turismo este dotat cu două tipuri de baterii, Performance, de 225 kW, și Performance Plus, de 270 kW, ambele putând fi încărcate de la 5% la 80% în 22 de minute. Cinci minute de încărcare sunt suficiente pentru o deplasare de 100 km.

Porsche Taycan este primul automobil electric de serie care folosește tehnologia de 800 de volți, nu de 400 de volți, comună la celelalte vehicule electrice. Aceasta asigură performanțe mai bune, reduce timpul de încărcare și greutatea mașinii. La Taycan Sport Turismo, sistemul de 800 de volți este disponibil pe versiunile care folosesc bateria mai „mare” – Performance Battery Plus.

Fiindcă vorbim de un automobil practic, care poate fi folosit zilnic, iată cum se traduce această noțiune în cifre: 45 mm spațiu suplimentar pentru cap pentru pasagerii de pe locurile din spate (comparativ cu sedanul); haionul se deschide larg, permițând introducerea cu ușurință a obiectelor voluminoase într-un portbagaj a cărui capacitate este de 446 de litri.

Dacă vi se pare mai important sunetul muzicii în mașină și optați pentru sistemul Bose Surround, volumul portbagajului scade la 405 litri. Cu scaunele spate rabatate, acesta poate fi mărit la 1.212 litri (1.171 litri cu Bose), la care se adaugă cei 84 de litri disponibili în spațiul de depozitare frontal. Opțional, sunt disponibile portbagaje portabile Porsche Tequipment, inclusiv o versiune omologată pentru viteze mari.

Una dintre dotările spectaculoase ale lui Taycan Sport Turismo este plafonul panoramic cu transparență controlată. Având un sistem de protecție împotriva orbirii, unic în industria auto, acesta este împărțit în nouă secțiuni al căror grad de luminozitate poate fi controlat separat, de la complet transparent la opac. Sistemul Light Control al plafonului poate fi operat de pe ecranul central de infotainment. Când mașina este oprită, plafonul devine automat opac și revine la ultima setare când motorul este pornit din nou.

Plafonul este atât de eficient protejat împotriva căldurii încât, în modul „transparent”, permite ca doar 15% din căldura radiată să pătrundă în interiorul mașinii, spre deosebire de 30%, cât permite un plafon convențional.

Taycan Sport Turismo poate fi parcat cu ajutorul unui smartphone, cu ajutorul funcției Remote Park Assist. Șoferul poate părăsi mașina, pe care o poate parca sau scoate din parcare cu ajutorul telefonului. Operațiunea este posibilă pentru locurile de parcare paralele sau perpendiculare, identificate ca atare de un sistem bazat pe camere video și senzori cu ultrasunete.

Până în 2025, 50% din automobilele Porsche livrate în toată lumea vor fi electrice sau hibrid, iar până la finalul decadei procentul va ajunge la 80%. Este de înțeles cât de important este Taycan pentru Porsche, care a construit o fabrică ultramodernă la Zuffenhausen, exclusiv pentru acest model.

Porsche deține în prezent, în 20 de țări din Europa, aproape 200.000 de puncte de încărcare, și plănuiește să investească 700 de milioane de euro până în 2025 pentru extinderea rețelei.