FacebookTwitterLinkedIn

  • Ce cuvânt caracterizează cel mai bine anul 2021?

2021 a fost anul provocărilor și transformărilor. A fost și anul în care am consolidat parteneriatele existente. Am învățat în fiecare zi, ne-am adaptat și ne-am dezvoltat, am pătruns într-o lume fascinantă, cea a digitalizării, am adăugat în portofoliul companiei proiecte noi și am avut realizări remarcabile.

  • Care au fost motivele dvs de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele).

Am traversat și traversăm o perioadă dificilă. Plecând de la lipsa materiei prime, până la fluctuații de preț neașteptate, toate acestea și-au pus amprenta asupra pieței construcțiilor, în general. Lanțurile de aprovizionare cu materie primă au fost, de asemenea, afectate și s-au înregistrat întârzieri. Un aspect greu de ignorat este creșterea neașteptată a prețurilor la materii prime și combustibil. Dar ne-am adaptat noilor condiții, iar împreună cu partenerii noștri și echipa pe care o conduc am reușit să obținem rezultate excelente în 2021.

  • Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

Semnalele din piață și realizările obținute în cele zece luni ale lui 2021 ne-au arătat că industria este pe un trend ascendent, cu potențial mare de compensare a pierderilor cauzate de pandemie.

Începutul lui 2021 ne-a găsit într-o zonă a expectativei și a precauției. Nu aveam indicii privind noile restricții impuse de autorități pentru a combate răspândirea virusului COVID-19 și nu știam care vor fi condițiile de muncă. Trimestrele doi și trei al acestui an au fost caracterizate de optimism și de un apetit crescut de cumpărare. Iar acest trend s-a păstrat până la finele lui 2021.

În 2021 am obținut o creștere cu 13% a cifrei de afaceri față de anul precedent și ne așteptăm să se păstreze cel puțin același procent ca evoluție și anul acesta.

  • Care au fost motivele din zona de business care v-au adus satisfacție sau optimism în 2021?

2021 a fost anul digitalizării BMI Romania. Având în vedere atenția crescută a consumatorilor față de soluțiile tehnologice, tendință generată de pandemie, am decis ca în 2021 să investim mai mult în digitalizare.

Primul proiect digital nou și foarte ambițios a fost aplicația mobilă BMI Bramac. Prin acest instrument lansat în luna mai 2021, reușim să oferim o nouă experiență digitală clienților noștri. Călătoria „în lumea acoperișurilor” a fost transformată într-o experiență vizuală inedită. Aplicația permite vizualizarea 3D a produselor BMI Bramac, iar tehnologia AR oferă utilizatorului oportunitatea de a vedea cum va arăta acoperișul casei sale cu țiglele din portofoliu nostru.

Un alt proiect digital important, dezvoltat în această perioadă, îl reprezintă  platforma online academiabmi.ro, concepută pentru arhitecți, constructori, dezvoltatori. În calitate de lider în industria acoperișurilor, BMI România a schimbat modul în care specialiștii pot accesa informațiile legate de produs. Această nouă platformă oferă sisteme complete de acoperiș, care combină tehnologia și produse de înaltă calitate pentru a satisface cele mai exigente cerințe ale clienților.

Și, nu în ultimul rând, știm că sustenabilitatea a devenit principalul subiect în ceea ce privește materialele și soluțiile existente în aproape fiecare industrie. Încălzirea globală și, mai ales, consecințele acesteia au făcut ca organizațiile cele mai mari ale lumii să își pună întrebări importante despre viitorul planetei și, implicit, al omenirii.

Acest lucru este vizibil și în ceea ce privește arhitectura și construcția caselor, atenția la detalii fiind în prezent mult mai mare față de acum un deceniu. Casele sustenabile sunt acelea care utilizează eficient resursele. Investiția în sisteme de energie și materiale prietenoase cu natura reprezintă „ temelia” unei case sustenabile.

Putem aminti mai mulți pași concreți pe care BMI România îi face deja în această direcție. Avem un departament dedicat în a oferi soluții eficiente energetic și prietenoase cu mediul.

  • Cum caracterizați mediul privat de afaceri din România în anul 2021 în privința rezilienței și dinamicii? Argumentați.

Mediul privat de afaceri continuă să fie dominat de lipsa de predictibilitate. Criza generată de pandemie a accentuat instabilitatea. Multe industrii sunt încă puternic afectate, dar sunt și companii care au reușit să se reinventeze, să-și adapteze portofoliul de produse la cerințele pieței și, de ce nu, au schimbat poate chiar segmentul de piață pe care activau.

  • Care sunt deciziile bune pe care le-a făcut guvernul pentru încurajarea și susținerea mediului de afaceri din România în anul 2021?  Care sunt lucrurile pe care trebuia să le facă, dar nu le-a făcut?

Măsuri ferme, vizionare, pentru stabilitate și predictibilitate în piața noastră, atât de necesare unui mediu de afaceri sănătos care ar contribui, implicit, la bunăstarea României.

  • Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial în anul 2022?

Provocările vor fi multiple, vizând atât refacerea economiei statelor lovite de pandemie, regândirea viitorului din perspectiva a noi riscuri similare care pot fi posibile, apoi schimbările climatice, care ne obligă să construim totul în mod sustenabil, alte situații noi cu care ne putem confrunta la nivel global, afectând fiecare piață locală.

Dar începem 2022 cu optimism, ne propunem să creștem atât în segmentul de piață dedicat acoperișurilor plane cât și al celor inclinate. Strategia noastră se bazează pe dezvoltarea de noi produse și servicii adaptate cerințelor pieței, prin parteneriatele puternice pe care le-am stabilit cu cei care au crezut în noi, în produsele noastre și nu în ultimul rând, în valorile companiei BMI Romania.