FacebookTwitterLinkedIn

Ministerul Transporturilor încearcă să salveze CFR Marfă, o companie-cheie a statului, mai ales în contextul crizei din Ucraina, când este nevoie de soluţii rapide pentru transportul volumelor mari, în special cereale.

CFR Marfă are pierderi şi datorii uriaşe, iar variantele pe care le va propune guvernul trebuie să respecte regulile de concurenţă pe care le-a stabilit Comisia Europeană.

Soarta companiei CFR Marfă ar putea fi decisă în luna iunie, la Bruxelles, când ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, urmează să propună Comisiei Europene variantele statului român, notează RRA.

Cu o cotă de piaţă de 20%, CFR Marfă trebuie să returneze Ministerului Finanţelor peste 500 de milioane de euro, reprezentând ajutorul de stat acordat ilegal în 2013, o variantă fiind procedura de dare în plată, adică transferul de active, clădiri şi mai ales materialul rulant, vagoane şi locomotive.

CFR Marfă are peste 27.000 de vagoane, însă funcţionale sunt 8.500. În portul Constanţa, luna trecută, au fost mutate aproape 400 de vagoane, iar alte 300 de vagoane, nemişcate de ani buni, blochează liniile de tren care trebuie eliberate urgent pentru a ajuta la descărcarea mărfurilor.

Corneliu Vişoianu, director în Ministerul Transporturilor: „Organizăm o vizită la Bruxelles, unde domnul ministru va purta aceste discuţii direct cu Comisia, încercând să rezolvăm problemele de legalitate.”