
Grupul Maersk, văzut deseori ca un barometru pentru comerțul global, estimează că piața de transport containere se va normaliza în a doua parte a anului.
Industria de livrări containere a înregistrat profituri record în trimestrele precedente datorită blocajelor din porturile Chinei și SUA din timpul pandemiei și, mai recent, din cauza închiderii unor spații aeriene în urma războiului dintre Rusia și Ucraina – toate acestea au determinat creșteri uriașe ale tarifelor de transport.
Cu toate acestea, previziunile Maersk, unul dintre cei mai mari transportatori de containere din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 17%, potrivit Alphaliner, pot fi văzute ca un semn negativ pentru economia globală.
Maersk a declarat într-un scurt raport că volumul containerelor a scăzut cu 7% între lunile ianuarie și martie 2022. Compania estimează o încetinire a creșterii cererii de livrare de containere la nivel global, între -1% și +1%, comparat cu estimările sale inițiale de creștere de +2,+4%.
Grupul elvețian de logistică Kuehne & Nagel a raportat ieri o scădere în volumele de containere livrate în primele trei luni ale acestui an. Maersk și-a revizuit proiecțiile pentru întregul an, cu un EBITDA estimat de aproximativ $30 de miliarde, în comparație cu $24 de miliarde estimat inițial și în comparație cu $28.7 de miliarde, cât estimează analiștii. “Creșterea puternică pe care o așteptăm vine de la livrările pe mare, care credem că vor continua să fie excepțional de mari,” a declarat Maersk, preluat de Reuters.
Maersk va publica raportul oficial al primului trimestru în 4 mai.