FacebookTwitterLinkedIn

Compania aeriană KLM raportează o reducere cu până la 63% a risipei alimentare la bordul aeronavelor sale, datorită aplicării inteligenței artificiale, care îi permite să calculeze numărul exact de mese necesare pentru pasageri.

Programele de AI permit companiei să anticipeze cu o mai mare acuratețe numărul de pasageri care, deși au rezervat meniuri la bord, se vor îmbarca efectiv în zbor. Astfel, pe parcursul unui an, economiile se pot ridica la peste 100.000 kg de alimente.

Investițiile în tehnologia digitală reprezintă o prioritate pentru KLM. Aplicarea inteligenței artificiale contribuie enorm la îmbunătățirea operațiunilor noastre de zbor și a le face mai sustenabile. Combaterea risipei alimentare este un exemplu concret în acest sens, economisind zeci de mii de mese irosite pe zborurile noastre anual”, declară Marjan Rintel, Director General KLM.

Cel mai recent model AI (TRAYS) este primul de acest fel dezvoltat special pentru activitățile de catering ale KLM, putând prezice numărul pasagerilor la bord pe baza datelor din trecut. Sistemul de Mese la Bord (MOBS) primește anticipat numerele de pasageri așteptați pe zbor.

O analiză pe trei luni arată că se irosește cu 63% mai puțină mâncare în comparație cu perioadele anterioare. Cea mai mare îmbunătățire se observă pe zborurile intercontinentale KLM cu plecare din Amsterdam –  Schiphol, unde trebuie aruncate cu 2,5 mese mai puține (1,3 kg) pe zbor. Pe parcursul unui an, aceasta înseamnă o economie de 111.000 kg de alimente pentru toate zborurile KLM care sunt servite de la Schiphol.

În plus, KLM susține că lucrează la integrarea inteligenței artificiale și în alte segmente ale operațiunilor sale comerciale. AI joacă un rol important în eficientizarea întreținerii aeronavelor, iar programele de AI sunt folosite pentru a simula condiții meteorologice nefavorabile anticipate, clarificând din timp care ar fi cel mai bun orar pentru a permite continuarea zborurilor. AI ajută totodată și pasagerii, oferind sfaturi de călătorie personalizate după rezervarea unui zbor.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.