În primele luni ale anului, investitorii CERTION au alocat încă 8,5 milioane euro proiectelor dezvoltate de companie în zona de sud a litoralului Mării Negre, mai exact în Olimp și Neptun. Ce aduc nou pe piață proiectele dezvoltate de CERTION și care sunt avantajele zonei, aflăm de la Cătălin Scripcaru, President & CEO CERTION.
La întrebările Forbes România a răspuns Cătălin Scripcaru, President & CEO CERTION
De ce investiții în produse imobiliare premium și mai ales de ce zona Olimp-Neptun?
Investiția în proiecte imobiliare reprezintă una dintre cele mai sigure investiții, mai ales atunci când ne referim la proiecte premium prin concept și locație. Suntem norocoși să avem alături de noi un număr atât de mare de investitori care au avut și au în continuare încredere atât în randamentul, cât și în calitatea proiectelor dezvoltate de CERTION. Din studiile noastre, Olimp-Neptun reprezintă una dintre cele mai bune zone din punct de vedere opțiuni de investiții în locuințe de vacanță, la nivel global. În cazul de față, randamentul ridicat, estimat între 7 și 14%, este determinat de dezvoltarea întregii stațiuni.
Zona Olimp-Neptun are un real potențial de dezvoltare, de reinventare a turismului de calitate datorită unui plan urbanistic general extrem de bine detaliat și a unei limitări de ordin geografic, eliminând astfel dezvoltari haotice precum cele din nordul litoralului. Dezvoltarea zonei de sud a litoralului românesc reprezintă unul dintre principalele obiective asumate de CERTION, având în vedere nu doar construcția de reședințe de marcă, ci și crearea unor facilități speciale care să permită valorificarea unei experiențe a litoralului pe durata întregului an.
Două dintre proiectele CERTION sunt în fază de construcție. Când vor fi finalizate și în ce proporție sunt acestea vândute? Ce alte proiecte mai aveți în portofoliu?
În prezent, portofoliul CERTION include 6 proiecte de reședințe de marcă operate în regim hotelier. Cinci dintre acestea sunt situate în sudul litoralului românesc: VOGH Olimp, GALILEO Olimp Resort & Residences, PHAROS Olimp, LAGO Neptun și SOLANTIS Neptun și un proiect în Poiana Brașov: JAKOB SONNE Resort.
În a doua jumătate a acestui an vom finaliza primul proiect, VOGH Olimp. Cel de-al doilea proiect aflat în fază de construcție, GALILEO Olimp Resort & Residences, va fi livrat în mai 2023, este finanțat integral și au fost contractate deja aproape 80% din unitățile disponibile.
La sfârsitul sezonului estival 2022 vom demara lucrările și la cel de-al treilea proiect din sudul litoralului românesc, LAGO Neptun, proiect deja subscris în proporție de peste 50%. Celălalte două proiecte, SOLANTIS Neptun și PHAROS Olimp, se află și ele în atenția investitorilor, cu 115 unități contractate.
Există în piață cerere pentru case de vacanță? Care sunt avantajele reședințelor operate în regim hotelier?
Ultimii doi ani au dus la o diminuare considerabilă a diferenței dintre acasă, casa principală, și casa de vacanță. Casele de vacanță, de la mare sau de la munte, au devenit locul preferat de locuit sau de lucru în vacanță (en. workation), pentru foarte mulți dintre noi.
Introducerea în 2021 pe piața românească a conceptului de reședințe de marcă (en. branded residences) operate în regim hotelier s-a potrivit perfect cu cererea pentru spații aerisite, dar familiare, combinată cu cererea de facilități și servicii de calitate oferite până acum doar de hotelurile de 5 stele. Noi dezvoltăm experiente unice, care includ, dar nu se limitează la confortul locuințelor de vacanță. Conceptul de reședințe de marcă prevede facilități incluse sau la cerere, de care beneficiezi doar în vacanțe: valet, bucătar personal, asistent personal, servicii îngrijire/supraveghere copil, curățenie etc.
Reședintele de marcă oferă confortul și serviciile unei vacanțe premium și pot deveni reședințe permanente, în care beneficiezi de o varietate de servicii suplimentare. Iar din punct de vedere investițional, astfel de proiecte asigură un randament greu de atins în alte domenii.
Anul trecut, în plină pandemie, ați demarat lucrările la două proiecte. Care este valoarea vânzărilor realizate în 2021 și care sunt planurile pentru acest an?
Am încheiat anul 2021 cu vânzări de 35,7 milioane euro și am realizat investiții de peste 7 milioane euro. Demarat în 2021, programul investițiilor anunțate de CERTION pe o perioadă de patru ani, pentru zona de sud a litoralului românesc include peste 60 de milioane de euro, iar cel pentru zona montană depășește nivelul de 30 milioane de euro.
Pentru anul acesta planurile includ noi achiziții de terenuri, lansarea de noi proiecte, a unui fond de investitii în real estate, dar și soluții pentru managementul eficient al tuturor proprietăților și atragerea de noi parteneri.
Proiectele CERTION vizează atât sfera imobiliară cât și cea turistică. Reprezintă acesta un avantaj pentru investitori și pentru extinderea portofoliului existent al companiei și către alte zone?
Investitorii CERTION au în primul rând convingerea că achizițiile în proiectele imobiliare premium reprezintă una dintre cele mai bune investiții din punct de vedere al randamentului oferit. Iar încrederea investitorilor, combinată cu experiența noastră, ne permite extinderea continuă a portofoliului. Astfel, suntem în discuții avansate pentru noi proiecte care vizează atât zona litoralului, statiunile Olimp și Neptun și, în premieră, și stațiunea Saturn, precum și zona de munte, Poiana Brașov și Sinaia.
Toate proiectele CERTION vor contribui substanțial la dezvoltarea zonei prin intermediul facilităților pe care le vor oferi, iar conceptul de reședințe de marcă, operate în regim hotelier dezvoltat de CERTION, completează oferta turistică de calitate existentă pe piata românească. Ne dorim să fim prezenți în cât mai mai multe zone turistice din țară, atât în stațiuni de vacanță cât și în marile orașe.
CERTION a fost creată în 2015 de Cătălin Scripcaru, Bogdan Căruntu și Cezar Ionescu, profesioniști de top din industrie, cu experiență recunoscută în dezvoltarea proiectelor imobiliare. În ultimii 20 de ani, echipa fondatoare a CERTION a acumulat un portofoliu impresionant de proiecte, toate inițiate, dezvoltate și livrate cu succes. Valoarea cumulată a acestora este de peste 900 de milioane de euro. Punând accent pe proiecte provocatoare și vizionare, care depășesc sfera poiectelor initiate de majoritatea dezvoltatorilor, CERTION are o abordare concepută pentru a crea o viziune comună cu comunitățile și pentru a oferi atât valoare socială, cât și valoare comercială.