Horațiu Didea, Managing Partner al Workspace Studio
Grupul Workspace Studio, specializat în soluții de amenajare a birourilor, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, anunță compania.
În ceea ce privește bugetul de amenajare, în 2021, organizațiile au investit în medie 1.500 euro/post de lucru, în timp ce investiția într-un home office ergonomic urcă până la 2.000 euro. Aproximativ 90% dintre proiectele de amenajare sau reamenajare realizate de Workspace Studio în 2021 au fost de dimensiuni mici și medii, adaptate pentru echipe de 50 – 200 persoane. Cele mai multe proiecte au fost pentru spații cu suprafețe între 300 și 1.000 mp, bugetul total alocat per proiect fiind între 100.000 și 500.000 euro.
Valoarea medie a proiectelor de amenajare realizate în 2021 a fost de 300.000 euro, cu o investiție medie de 450 euro/mp, în creștere cu circa 20% față de anii pre-pandemie și pe fondul inflaței accelerate.
Nivelul de calitate al amenajărilor birourilor continuă să crească, în contextul în care suprafețele totale s-au redus cu circa 30%. De asemenea, suprafața ocupată de stațiile de lucru individuale a scăzut, reprezentând în prezent circa 40% din suprafața totală (față de 70-80% înainte de pandemie), restul fiind amenajări de spații multifuncționale comune.
În proiectele desfășurate în 2021 de Workspace Studio, s-a remarcat și o creștere a interesului față de piesele de mobilier premium. Se remarcă totodată diversificarea tipologiei companiilor care se folosesc de design și ergonomie pentru a-și atrage angajați valoroși. Dacă în trecut era vorba preponderent de companii din IT, acum se observă fenomenul și în rândul afacerilor din industrie, pharma și marketing.
Totodată, în contextul muncii remote, Workspace Studio a continuat să investească în dezvoltarea produselor adresate segmentului rezidențial, iarr vânzările către B2C au generat venituri de 700.000 euro, în creștere cu 15% față de anul precedent.