FacebookTwitterLinkedIn

Noua funcție de creștere a performanței va viza anunțurile care încalcă oricare dintre cele trei criterii. Anunțurile nu vor mai putea prelua procesul principal al browserului mai mult de un minut în total. De asemenea, nu vor mai putea monopoliza mai mult de jumătate din orice perioadă de 30 de secunde și nici nu vor mai putea consuma mai mult de patru megabiți din lățimea de bandă a rețelei în timpul încărcării.

Conform estimărilor Google, numai aproximativ 3% din toate anunțurile de pe internet vor fi blocate. Asta nu înseamnă că impactul va fi nesemnificativ. Aceleași reclame sunt responsabile pentru mai mult de un sfert din toată lățimea de bandă a procesorului și a rețelei unui calculator.

În 2018, Google a introdus modificări în Chrome care au ajutat la blocarea reclamelor înșelătoare și abuzive, iar în prezent  blochează și mai multe anunțuri, cu toate că publicitatea este cea mai mare sursă de venit a companiei.

Există zeci de milioane de utilizatori Chrome care au instalat o extensie de blocare a anunțurilor. Unul dintre motivele pentru care utilizatorii blochează anunțurile este pentru că afectează performanța calculatorului.