Cautare




, Forbes Staff

Media şi entertainment |
|

Genul programului: Pasionat de audiențe

Serialele turcești nu doar că au devenit un adevărat trend pentru televiziunile din România, dar au obținut un succes notabil pe plan internațional, iar Ugur Yesil, CEO al Kanal D, a intrat în acest joc fără să clipească.  
core Kanal D

Serialele și emisiunile turcești sunt difuzate în prezent în peste 140 de țări, cumulând încasări de peste 350 de milioane de dolari pe an. Mehmet Nuri Ersoy, ministrul Culturii și al Turismului din Turcia, declara pentru o publicație internațională că popularitatea serialelor a atins cifre foarte mari, iar Turcia ocupă locul al doilea în ceea ce privește exporturile din acest domeniu, după Statele Unite.

Kanal D este principala televiziune din România care a adus pe micile ecrane ale românilor serialele turcești. Pe acest segment pare că nu există niciun fel competiție pentru postul de televiziune turcesc, care deține supremația.

În toamna aceasta, Ugur Yesil, CEO și Executive Board Member al Kanal D, a mizat „all-in” pe serialul „Lacrimi la Marea Neagră”, producție turcească filmată în orașul Trabzon. Și pare că a câștigat. „Lacrimi la Marea Neagră” este piesa de rezistență în Turcia, atingând recordul de 40% cotă de piață încă de la primele episoade. CEO-ul Kanal D a simțit imediat potențialul serialului și nu a ezitat să-l aducă românilor. „Kanal D s-a impus ca un trendsetter, a intuit nevoi de consum și a adus pe piața din România unicitate. Cu o strategie de programe bine gândită și adaptată nevoilor de consum ale romanilor, Kanal D a reușit să se impună în top 3 televiziuni din România, de multe ori situându-se pe locul 1 și 2, atât în prime time, cât și în day time. Serialele turcești sunt un exemplu elocvent că postul Kanal D dă tonul în piață”, a declarat Ugur Yesil, CEO al Kanal D.

Genul programului: Pasionat de audiențe

Deși mai multe televiziuni din România au încercat să țină pasul cu acest trend difuzând astfel de producții, serialele aduse de Kanal D sunt cele care au înregistrat recorduri de audiență pe acest segment. „După succese precum «1001 de nopți», «Suleyman Magnificul – Sub domnia iubirii», «Dragoste infinită», «Bahar, viață furată» sau «Prețul fericirii», le propunem telespectatorilor în această toamnă o producție care a devenit un adevărat fenomen în Turcia, «Lacrimi la Marea Neagră». Subiectul actual și dramatic – violența domestică, personajul central feminin – un model de urmat pentru foarte multe femei care se găsesc în această situație, scenariul alert și jocul autentic al actorilor, precum și locurile atât de frumoase în care este filmat serialul – țărmul turcesc al Mării Negre – toate acestea au făcut din «Lacrimi la Marea Neagră» o producție foarte apreciată, urmărită de milioane de oameni”, adaugă Ugur Yesil.

Dar totuși, cum au ajuns dramele turcești să înlocuiască telenovele latino-americane ale anilor ’90? Un singur lucru este cert: nu toate tipurile de producție au succes la export – doar dramele principalei elite turcești și dramele istorice, în niciun caz comediile sau seriile de acțiune.

Serialul „Lacrimi la Marea Neagră” a urcat spectaculos în audiențe în prima săptămână de la lansare, iar minutul de maximă audiență (episodul 3) a strâns în fața televizoarelor peste 1,2 milioane de telespectatori. Kanal D a înregistrat atunci 5,4% rating și 13,7% cotă de piață, pe targetul național, 4,9% rating și 12,8% cotă de piață, pe targetul All Urban, și 4,0% rating și 13,8% cotă de piață, pe targetul comercial, potrivit datelor furnizate de Kantar Media.

Cine se uită la Kanal D? (profilul telespectatorilor în prime-time)

Românii sunt, încă, mari consumatori de TV, iar posturile de televiziune reprezintă principala sursă de informare în România. Trustul condus de grupul Dogan Media a sesizat o schimbare a profilului telespectatorului în ultimii ani, iar adaptarea la cerințele acestuia nu a întârziat să apară. „Într-un asemenea context, facem totul pentru a oferi oamenilor informație relevantă și un conținut care să le ofere acea stare de bine pe care o caută în show-uri sau în seriale și producții de lung metraj. Referitor la publicul Kanal D, profilul telespectatorului s-a schimbat în ultimii ani, conform cercetarilor noastre. După lansare, în urmă cu 12 ani, mare parte din publicul nostru era majoritar feminin. De câțiva ani încoace fidelizăm un public tânar, activ, acest lucru s-a făcut simțit încă din 2016 când am început «Bravo, ai stil!», a continuat  apoi cu «Exatlon» și «Puterea Dragostei». În prezent, telespectatorii noștri se regăsesc cu o pondere semnificativă în targetul comercial”, afirmă Ugur Yesil.

Ugur Yesil a făcut din Kanal D un jucător important pe piața din țara noastră, clasându-se constant pe primele poziții în topul audiențelor televiziunilor din România. “Kanal D a înregistrat anul trecut o creștere de 20% a cotei de piață în PT 20:00-24:00, la nivelul publicului comercial, față de 2017 și s-a situat pe locul 2 în acest interval, pe tageturile All Urban și Național. Sunt cifre care ne bucură foarte mult, rezultatul unei munci susținute și a unei strategii articulate”, adaugă CEO-ul Kanal D.

La începutul acestui an, Dogan Media Internațional a achiziționat Radio Impuls, un pas important pentru trustul turc și o opurtunitate de a deveni un competitor și mai puternic. Radio Impuls este o rețea radio cu acoperire în orașe importante precum București, Cluj-Napoca, Constanța, Sibiu, Timișoara, Tulcea, Bacău, Râșnov, Bistrița și Craiova. Pentru anul 2020, Ugur Yesil spune că „ne dorim să ne consolidăm în continuare poziția pe piață, prin toate proprietățile deținute de Dogan Media International: stația Kanal D, proprietățile online (kanald.ro, stirilekanald.ro, kfetele.ro, wowbiz.ro) și Radio Impuls”.

Kanal D va avea propria rețea de radiouri locale

Pentru că în viață nu totul este roz, executivul recunoște cu sinceritate că în existența Kanal D au existat și destule provocări. „În cei 12 ani de când există Kanal D pe piață, cel mai dificil moment a fost cel al crizei declanșate în 2008, au urmat câțiva ani în care toată piața media și nu numai, a avut de suferit. Am optimizat costurile internalizând o mare parte din producțiile Kanal D și am eficientizat spațiul în care funcționam, atât administrativ, cât și din punct de vedere al plasării studiourilor. În același timp, am abordat o strategie de programe care a oferit publicului diversitate și unicitate. Toate aceste măsuri ne-au ajutat să trecem cu bine peste o perioadă ce a fost receptată de foarte multe industrii ca un real cutremur.”  De asemenea, consumul de publicitate al celor mai mari jucători de pe piață a scăzut în acest an datorită taxelor introduse la sfârșitul anului trecut, iar Kanal D, ca și celelalte televiziuni, a resimțit acest lucru. În cea de-a doua jumătate a anului, piața de publicitate pare că s-a mai dezghețat, iar cererile pentru toamnă ar fi semnificative, spune Ugur Yesil.

Fiindcă telespectatorul român este exigent și un mare iubitor de autenticitate, oficialul Kanal D afirmă că investește permanent.„Suntem onești în abordarea programelor de știri, menținem balanța corect între informație, evenimente de impact și interesul public. Investim constant în tehnologie, infrastructură și, foarte important, în conținut.” Ugur Yesil mărturisește că aceleași planuri le are și pentru dezvoltarea radioului și a diviziei de online. Echipa Kanal D este la curent cu trendurile internaționale de conținut, cât și de tehnologie. „Românii sunt tot mai interesați de ceea ce se întâmplă în comunitățile lor, de ceea ce le influențează stilul de viață”, conchide Ugur Yesil.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii