FacebookTwitterLinkedIn

Ford planifică să renunțe la unul din nouă locuri de muncă în Europa, concediind astfel aproximativ 3,800 de angajați din departamentele de dezvoltare a produsului și administrativ, ca parte a strategiei de reducere a costurilor în regiune și de concentrare a know-how-ului în Statele Unite, potrivit Reuters.

Producătorul american este lider în Europa în segmentul autovehiculelor comerciale, dar este în dificultate de obținere a profiturilor din segmentul autoturisme. Luna aceasta Ford a avertizat că va fi “foarte agresiv” în viitorul foarte apropiat în reducerea cheltuielilor de producție și cele aferente lanțului de furnizare.

CEO-ul companiei, Jim Farley, a anunțat în mod repetat că producția de autovehicule electrice (EV) va trebui să implice mai puțină muncă umană și reducere semnificativă de costuri pentru a putea fi competitivă. “Față de autovehiculele pe combustie, producția trenurilor de rulare electrice necesită semnificativ mai puțină muncă”, a spus Martin Sander, șeful producției europene de mașini electrice al Ford.

Din totalul concedierilor în jur de 2,300 vor fi făcute la fabricile Ford din Koln și din Aachen (Germania), 1,300 la fabrica din Marea Britanie și 200 în restul Europei. Compania a anunțat că intenționează ca aceste reduceri de locuri de muncă să fie anunțate și în programele voluntare de disponibilizare pentru angajați.

Vestea a venit ca o lovitură asupra sindicatelor, care la final de ianuarie au anunțat că în cel mai rău caz vor exista 2,500 de concedieri în Europa din divizia de dezvoltare de produs și alte 700 din administrație. Șeful consiliului muncitorilor, Benjamin Gruschka, a spus într-o conferință de presă că “Muncitorii știu că reducerea portofoliului de produse înseamnă mai puține locuri de muncă. Excluderea redundanțelor operaționale vine ca proces natural de eficientizare și nu din intenția de a da pe cineva afară. Vom avea programe de compensare și de reducere treptată de personal”.

Ford a înmatriculat anul trecut în Europa 516,614 de autoturisme noi și are o cotă de piață de of 4.6%, potrivit ACEA – European autos association. Până în 2026 ținta de autoturisme Ford – inclusiv cele electrice – vândute în Europa este de peste 600,000.