Oana Cojocaru, Sustainability Director Globalworth, a adus în discuție importanța colaborării și a tehnologiei avansate în atingerea obiectivelor de sustenabilitate.
Una dintre principalele inițiative lansate în domeniul sustenabilității de Globalworth, cel mai mare proprietar de spații de birouri, este adresată chiriașilor clădirilor. „Am început o campanie de informare a chiriașilor clădirilor, pentru a le aduce la cunoștință modul de utilizare a clădirilor în vederea reducerii amprentei de carbon”, a explicat Oana Cojocaru, Sustainability Director Globalworth. Această abordare reflectă eforturile companiilor de a implica toți utilizatorii în demersurile de sustenabilitate.
Oana Cojocaru a subliniat angajamentul față de atingerea obiectivului de a reduce amprenta de carbon, menționând provocările pe care le aduc costurile mari ale implementării unor tehnologii avansate. Pentru a gestiona în mod eficient consumul de energie, compania a investit în integrarea inteligenței artificiale (AI) în sistemele de administrare a clădirilor.
Implementarea inteligenței artificiale este o componentă esențială a strategiei de reducere a consumului de energie și a amprentei de carbon. „Costurile sunt mari pentru că introducem componente de AI pentru gestionarea permanentă a consumurilor de energie.” Această investiție în AI permite monitorizarea și ajustarea consumului în timp real, oferind soluții eficiente pentru reducerea risipei de energie și îmbunătățirea sustenabilității clădirilor.
Net Zero, conceptul de neutralitate a emisiilor de carbon, a devenit un deziderat comun pentru multe companii din întreaga lume. Oana Cojocaru a accentuat importanța implicării echipelor interne în procesul de implementare a oricărei strategii de mediu, social și guvernanță corporativă (ESG). „În implementarea oricărei strategii de ESG, echipele din fiecare companie sunt cele mai importante”, a adăugat ea, subliniind că succesul unei astfel de inițiative depinde în mare parte de colaborarea și coordonarea dintre toate departamentele unei organizații.
Printr-o campanie de informare și investiții în soluții tehnologice inovatoare, sustenabilitatea nu este doar un deziderat, ci o prioritate reală pentru companiile care doresc să își reducă impactul asupra mediului și să contribuie la un viitor mai verde.