FacebookTwitterLinkedIn

În era profitului cu orice preț, scopul a scuzat mijloacele, dar rețetele de până acum nu mai funcționează și prea puține dintre companii iau în serios în modelul de business aspectele legate de mediu, sociale și de guvernanță (ESG). 

„Noi avem peste 10 ani de experiență în regenerare urbană. Ne-am gândit, patrimoniul nostru ce valoare va avea peste 20 de ani? Ne-am dus astfel la firul ierbii, am vorbit cu oamenii și am înțeles care sunt nevoile și așteptările. (…) Foarte multe spații verzi, de joacă, de sport etc. Țesutul urban trebuie să vină să consolideze țesutul social”, spune Ramona Grozăvescu, Manager Comunicare Corporate și Sustenabilitate Nhood România.

Un studiu al World Wildlife Fund arată că populațiile monitorizate de vertebrate (mamifere, păsări, amfibieni, reptile și pești) au înregistrat o scădere devastatoare cu 69% în medie din 1970, conform Raportului Living Planet Report 2022. În prezent, efectivele de animale domestice reprezintă 60% din biomasa tuturor mamiferelor de pe Pământ, urmate de oameni (36%) și de mamiferele sălbatice (4%).  „E nevoie să devenim mult mai conștienți și mai educați în ceea ce privește integrarea sustenabilității toate aspectele activității și vieții noastre – de la alegerile de consum/transport pe care le facem zi de zi până la deciziile strategice de business”, transmite Managerul de Comunicare Corporate și Sustenabilitate al Nhood România.

Ramona Grozăvescu subliniază importanța dialogului și colaborării cu toți stakeholderii pentru a construi un viitor mai bun pentru orașele și comunitățile în care activează Nhood. „Metoda pe care am folosit-o până acum a fost să ne declarăm intențiile, iar astfel ne-am dat seama care sunt așteptările și rolul fiecăruia în acest puzzle mai mare. Lucrurile au funcționat mult mai bine în această formulă decât singuri. Pentru noi a funcționat dialogul onest, adunând toți stakeholderii la masă”, adaugă Ramona Grozăvescu.

Managerul atrage atenția asupra nevoii de a privi sustenabilitatea ca pe o transformare a ADN-ului afacerii, subliniind că nu putem avea o creștere nelimitată cu resurse limitate. În contextul actual al schimbărilor climatice și al provocărilor mediului înconjurător, Ramona Grozăvescu încurajează abordarea sustenabilității pe termen lung și spune că fereastra de timp pentru a proteja ecosistemul este foarte mică. „Trăim niște vremuri provocatoare și nu ne mai permitem luxul de a privi ESG ca pe un instrument de marketing. Trebuie să trecem la lucru pe termen lung, să stabilim o transformare a ADN-ului cu care facem business. Nu putem avea o creștere nelimitată cu resurse limitate. Am împins destul de mult limitele planetei, iar fereastra de timp pentru ca ecosistemul să nu intre în colaps este destul de mică”, conchide Ramona Grozăvescu.