FacebookTwitterLinkedIn

A dezvolta un business sustenabil a devenit, în ultimii trei ani, un țel care nu se mai află în faza de trend, ci de „must have” pentru evoluția pozitivă a afacerii pe termen mediu și lung.

Pentru brandul Nespresso, focusul pe sustenabilitate nu s-a instalat în perioada pandemică sau postpandemică, ci cu mulți ani înainte de aceste noi contexte.

„În ceea ce privește sustenabilitatea, în ecuația unui business se resimte un trend potrivit căruia angajații au început să-și îndrepte atenția către organizațiile care se concentrează și au drept scop evoluția afacerii în mod sustenabil. Un pas important în a dezvolta și a menține o cultură în această zonă este reprezentat de decizia top managementului, a liderilor organizației, de a împărtăși și transmite setul de valori în acest sens”, a explicat Mihai Boca, Technical & Quality Manager Nespresso România.

Recent, compania a anunțat la nivel internațional lansarea primelor capsule compostabile pe bază de hârtie. Anunțată pentru luna octombrie, lansarea capsulelor compostabile acasă a devenit deja disponibilă în Franța și în Elveția, potrivit Forbes SUA, acesta fiind rezultatul a trei ani de cercetare și dezvoltare a brandului. Colecția de capsule compostabile pe bază de hârtie face parte dintr-o campanie-pilot care va aduna feedback de la clienți.

Această lansare a capsulelor compostabile reprezintă un moment-cheie pentru brand, mai ales în contextul îndreptării atenției spre impactul asupra mediului al produselor Nespresso de unică folosință.

„Ar trebui să începem să materializăm mai rapid ideea de a găsi soluții ca să păstrăm plantațiile de cafea, pentru că, dacă nu acționăm, peste 20 de ani există riscul ca aceste plantații să dispară”. Conform unor statistici, în acest ritm, în următorii ani, 5% din plantațiile de cafea din care se realizează cafeaua arabica nu se mai vor putea susține, subliniază Mihai Boca.

Cu o valoare a pieței estimată de 25,9 miliarde de dolari în 2022 și o creștere anuală medie de 7,3% în următorii cinci ani, segmentul capsulelor de cafea reprezintă o componentă esențială, mai ales că vorbim aici despre o majorare ce a fost stimulată de creșterea consumului de cafea acasă și modificarea preferințelor spre opțiuni convenabile de preparare a cafelei de înaltă calitate, care reproduc experiența consumului de cafea dintr-o cafenea.

În fiecare an se vând aproximativ 14 miliarde de capsule Nespresso.