FacebookTwitterLinkedIn

Gigantul francez de produse alimentare Danone a înregistrat o pierdere de 200 de milioane de euro după ce Vladimir Putin a confiscat fabricile din Rusia ale companiei, potrivit The Telegraph.

Compania, care deține mărci precum Evian și Actimel, a declarat că își va “deconsolida” operațiunile din țară. Luna aceasta, Kremlin a preluat controlul subsidiarei Danone, care este esențială pentru produsele lactate și pe bază de plante, precum și cota Carlsberg a unui producător local de bere. 

Compania a afirmat că acest proces a avut loc fără cunoștința sau aprobarea managementului, adăugând că nu mai avea control asupra operațiunilor sale din Rusia, deși rămâne proprietarul legal. 

Danone a declarat că va suporta o pierdere de 200 de milioane de euro din cauza confiscării, precum și o taxă contabilă de aproximativ 500 de milioane de euro legată de ratele de schimb valutar: “Danone va continua să investigheze situația pentru a înțelege implicațiile deciziilor autorităților ruse asupra operațiunilor curente ale Danone din Rusia, precum și asupra procesului curent de vânzare”. 

Acțiunile au scăzut deja cu 3% la bursa din Paris. 

Danone, fondat în 1919, a declarat în octombrie anul trecut că este în căutarea unui cumpărător pentru afacerea sa din Rusia.

Cel mai mare producător de iaurturi din lume a afirmat că va continua să furnizeze informații cu privire la orice noutățilegate de operațiunile sale din Rusia, adăugând că investighează modul de protejare a activelor și drepturilor sale ca acționar, având ca prioritate garantarea siguranței oamenilor. 

Danone este una dintre puținele companii occidentale care încă mai au operațiuni în Rusia în acest moment. Companiile din industria alimentară, precum Danone, susțin că au datoria de a continua să alimenteze populația rusă.

La începutul acestei săptămâni, rivalul Unilever a declarat că rămânerea în Rusia este “cea mai puțin rea opțiune”. 

Costul confiscării afacerilor din Rusia a fost dezvăluit în timp ce Danone a raportat o creștere a vânzărilor în al doilea trimestru cu 6,4% mai mare decât se preconiza. Creșterea a fost stimulată de majorările de prețuri, care au compensat costurile mai ridicate și scăderea volumului de produse vândute. 

Danone a declarat că se așteaptă la o creștere a veniturilor pe tot parcursul anului în jurul a 4%- 6%, pe măsură ce volumele de vânzări îmbunătățesc pe parcursul anului.