
Evoluția companiei din ultimul deceniu
Progres. Aleg acest cuvânt pentru că dezvoltarea companiei a însemnat progres pentru fiecare dintre colegii noștri, atât individual, personal și profesional, cât și pentru noi împreună: ca echipă, ca brand, ca organizație, cu toate experiențele, situațiile și învățămintele aferente. Cea mai importantă lecție de business ne-a fost oferită însă de anul 2020, care ne-a arătat că, indiferent de scenariile pentru care te-ai pregătit sau de experiența și pregătirea acumulată în toți anii de activitate, viața te poate surprinde oricând cu ceva complet diferit la care trebuie să reacționezi repede și eficient, dacă vrei să supraviețuiești.
Strategia de business din ultimul deceniu
La baza creșterii au stat investițiile constante, extinderea rețelei, pregătirea angajaților, promptitudinea în a fructifica ecuațiile favorabile, orientarea către inovație și adaptare indiferent de situațiile și provocările întâlnite. De exemplu, când a venit pandemia, nu am privit-o ca pe un limitator de viteză în drumul spre viitor, ci, dimpotrivă, am căutat să exploatăm oportunitățile care s-au ivit în tandem cu criza. Astfel, am căutat să optimizăm și să dezvoltăm magazinul online, fără să neglijăm însă experiența și serviciile oferite în magazinele fizice. Dacă în 2013 rețeaua Dedeman însuma un total de 30 de magazine, în prezent, numărul acestora este dublu, urmând să inaugurăm cât de curând magazinul cu numărul 60.
Liderii de business și profitul
Profitul este, înainte de toate, un semn de sănătate a businessului. Înseamnă că faci bine ceea ce faci. Și este, până la urmă, un scop către care trebuie să tindă orice companie, indiferent de dimensiunea sa. Însă cred cu tărie că, dacă dispui de resurse, trebuie să le folosești bine. Să cauți să împletești sfera capitalismului cu cea a binefacerii, astfel încât să crești, dar, totodată, să ai un impact semnificativ pentru oamenii din jur și pentru societate în ansamblu. Nu vei rezolva mare lucru dacă arunci cu banii ca să rezolvi o problemă fără să ai obiective clar definite.
Diferențiatorii companiei
Consider că românii preferă magazinele noastre pentru proiectele lor deoarece suntem o companie 100% românească și pentru că mereu am ales să colaborăm pe cât posibil cu firme locale, atât pentru servicii, cât și pentru produsele comercializate (peste 80% dintre furnizorii noștri sunt companii din România). În plus, am căutat permanent să îmbunătățim și să diversificăm gamele de produse și serviciile oferite, să venim în sprijinul clienților prin consultanță de calitate și soluții eficiente care să răspundă cât mai bine nevoilor și planurilor acestora. Pentru noi este important de asemenea să avem un număr suficient de angajați în fiecare magazin, pentru a le oferi clienților un timp scurt de așteptare pe raion și astfel experiența la cumpărături să fie cât mai plăcută, un alt diferențiator deloc de neglijat.
Strategia de business pentru următorul deceniu
1. Inovație și adaptare. Ca și până acum, va fi esențial să ne păstrăm abilitatea de a ne adapta rapid la schimbările din piață, fie că este vorba despre noi tendințe în ceea ce privește comportamentul consumatorilor, despre progrese în tehnologie sau despre alte provocări ce pot apărea pe neașteptate.
2. Orientare către clienți. Grijă față de angajați. Vom continua să ne ascultăm atent și activ clienții și să folosim feedback-ul acestora cu scopul de a ne îmbunătăți permanent gamele de produse, ofertele și calitatea serviciilor. Astfel ne vom crește șansele de a ne păstra clienții actuali și de a atrage alții noi. Totodată, prioritar pentru noi va fi să ne pregătim și să ne motivăm angajații, care reprezintă cel mai valoros activ al nostru.
3. Responsabilitate socială și sustenabilitate: Vom susține în continuare cauze sociale și inițiative de bine din domenii precum sport, educație și cultură. Vom căuta să implementăm soluții sustenabile în cât mai multe arii ale activității noastre. De asemenea, vom fi atenți ca partenerii și furnizorii noștri să manifeste aceeași preocupare și grijă față de mediul înconjurător. Consumatorii sunt din ce în ce mai preocupați de impactul afacerilor asupra mediului și societății, iar companiile care pot demonstra angajament și acte concrete față de aceste probleme au șanse mai mari să câștige încrederea și loialitatea acestora. Reputația impecabilă, ca rezultat al acțiunilor noastre, este extrem de importantă pentru noi.