Centric implementează noile tehnologii IMM-urilor care aplică în PNRR
Digitalizarea a devenit o componentă pregnantă a vieții noastre de zi cu zi și cumpărături, ședințe, cursuri se fac acum online și cu doar câteva click-uri. Pandemia a accelerat procesul și companii din toate industriile au trecut prin așa-numita “transformare digitală”.
Această transformare, susținută și de către Comisia Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este un proces menit să ajute business-urile să se adapteze la o nouă paradigmă, să își optimizeze activitatea și să își ajusteze modul de lucru pentru a-și atinge obiectivele.
Transparență, productivitate, îmbunătățirea calității serviciilor sunt doar câteva dintre beneficiile procesului de digitalizare. De la adoptarea unei aplicații de vânzări online sau automatizarea fluxului de lucru, până la utilizarea realității virtuale pentru cursuri, ilustrare de produs și ședinte – mai simplu sau mai complex – toate sunt acțiuni concrete spre care business-urile au început să se orienteze.
Deși pentru mulți oameni de afaceri utilizarea realității virtuale în business-ul lor nu reprezintă o noutate, post-pandemie această piață a înregistrat o creștere impresionantă și, conform previziunilor unui raport PwC, până în 2030 peste 23 de milioane de joburi vor ajunge să folosească realitatea virtuală.
Din ce în ce mai multe companii din industrii precum retail, construcții, imobiliare, sănătate, educație, marketing și publicitate folosesc tehnologia XR ca pârghie în accelerarea succesului și creșterii cifrei de afaceri prin:
• Adoptarea de aplicații de mentenanță și asistență remote, utile parcurilor energetice de eoliene, fabricilor cu linii de producție complexe, platformelor petroliere și în general oricărui complex tehnologic care vrea să își eficientizeze procesele.
• Scăderea costurilor pentru dezvoltarea și testarea prototipurilor de produs.
• Stimularea engagementului între angajații care lucrează remote.
• Scăderea gradului de risc în randul muncitorilor ce desfașoară activități periculoase – șantiere în medii greu accesibile, cum e cazul segmentelor de autostradă cu canale subacvatice.
• Accesarea unor traininguri imersive, cu grad mai ridicat de absorbție a cunoștintelor, în orice domeniu.
• Stabilirea unei noi punți de comunicare cu clienții în domenii în care XR-ul e un diferențiator puternic și creșterea experienței utilizatorului prin imersivitate, un exemplu pertinent în acest caz fiind zona de retail.
Dar cum poate fi valorificată această oportunitate de digitalizare și inovație de către business-urile mici și mijlocii? Prin accesarea granturilor din PNRR, programul având un buget total de 347 milioane de euro.
Valorile finanţărilor sunt între 20.000 şi 100.000 de euro în funcție de categoria întreprinderii. Pentru microîntreprinderi finanţarea este între 20.000 şi 30.000 de euro, fără contribuție proprie. Pentru întreprinderile mici finanţarea este între 20.000 şi 50.000 de euro, cu o contribuţie proprie de 10%, iar întreprinderile mijlocii pot primi o finanţare între 20.000 şi 100.000 de euro, tot cu o contribuţie proprie de 10%.
Aceste investiții în digitalizare, susținute de Comisia Europeană, sunt așteptate să genereze o creștere a competitivității în România și să îmbunătățească eficiența economică la nivel național.
Cu peste 30 de ani de experiență în domeniu, Centric este compania care furnizează soluții de digitalizare pentru clienți din domeniul retail-ului, precum Carrefour Belgia, HR & payroll sau sectorul financiar, dar și către 300 din cele 345 de municipalități olandeze. Produsele dezvoltate de Centric pentru sectorul public acoperă domenii precum cel financiar, fiscal, social, servicii civile sau de mediu, contribuie la eficientizarea proceselor și operațiunilor din cadrul municipalităților și facilitează cetățenilor olandezi accesul la informații si documente.
Având una din cele mai mari echipe XR din zona Moldovei, Centric dezvoltă și produse de realitate virtuală și augmentată, care ajută clienții să își atingă obiectivele de business într-un mod inedit și eficient. De la navigarea interioară și ghidarea într-un muzeu, la recrearea în 3D a unor monumente istorice până la monitorizarea traficului sau rotația culturilor agricole, echipa XR a Centric lucrează în mod constant la dezvoltarea unor soluții care să rezolve probleme concrete ale clienților.
Este important așadar ca business-urile să înțeleagă beneficiile digitalizării – care depășesc sfera financiară și se reflectă în eficientizarea proceselor, îmbunătățirea calității serviciilor și produselor, precum și într-o relație mai solidă cu angajații și partenerii de afaceri – și să își stabilească obiectivele și prioritățile astfel încât transformarea digitală să fie una eficientă și adaptată la nevoile lor.