
După o bursă de studii în Lisabona și un internship în Barcelona, o tânără s-a întors în România pentru a pune bazele unui startup în domeniul evenimentelor, care are deja contracte de aproape 1 milion de euro.
Larisa Burcă, în vârstă de 29 de ani, este absolventă a Facultății de Finanțe-Bănci și a programului de Master în Administrarea și Auditul Proiectelor de Afaceri din cadrul Universității Ovidius din Constanța.
În 2016, după finalizarea studiilor de masterat, tânăra a plecat într-un program de internship în cadrul unui startup din Barcelona. Astfel, a început cariera sa în industria evenimentelor, inițial ca marketing intern, iar ulterior ca event manager timp de 2 ani. „Printre preferatele mele au fost evenimentele de networking pentru antreprenori. Cred cu tărie în puterea networking-ului și am avut multe de învățat din poveștile de succes auzite”, susține Larisa Burcă.
Iată cine sunt tinerii din promoția 2022 – Forbes 30 sub 30
După întoarcerea din Barcelona, în 2020, în plină pandemie, tânăra a decis să își înceapă drumul în antreprenoriat. Ideea a venit ca o combinație între background-ul său din zona de startup-uri și evenimente, alături de partenera sa, Ioana Dragomir, care avea cunoștințe în zona de Digital Transformation. Cele două au cofondat Tulipr, un business de organizări de evenimente.
Tulipr este un one-stop-shop pentru evenimente, aflat în misiunea de a digitaliza și de a facilita procesul end-to-end de organizare a unui eveniment. Întreg proiectul este gândit sub forma unui produs care aduce împreună toți jucătorii din industria de evenimente și îi ajută să își desfășoare business-ul într-un singur loc. „Este format din două componente, cea de marketplace și cea de business management pentru SME’s. (…) Oricât de efervescent ar părea să activezi în acest domeniu, este o industrie nu foarte digitalizată, care de multe ori funcționează destul de arhaic. În timp ce 72% dintre organizatorii de evenimente sunt mileniali și membri ai generației Z ori persoane iubitoare de tehnologie, care vor ca totul să fie cât mai simplu și mai rapid, organizarea unui eveniment este un coșmar logistic”, adaugă Burcă.
Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Business-ul Larisei a avut parte de o creștere constantă, înregistrând o valoare a contractelor semnate prin intermediul platformei sale de aproximativ 1 milion de euro, în primele 10 luni. Patforma are în prezent peste 3.000 de utilizatori. Echipa Tulipr este formată din nouă persoane, iar în toamna acestui an va avea loc lansarea unei noi versiuni a platformei, dar și a unei noi runde de investiții.
Tulipr s-a concentrat pe proiecte în București și Cluj, dar a activat și în alte orașe, precum Brașov, Sibiu, Iași, Constanța, Reșița sau Câmpina. Larisa Burcă și Ioana Dragomir plănuiesc să extindă compania în următorul an și să dezvolte colaborări internaționale, în orașe precum Barcelona și Lisabona. „Obiectivul nostru pe termen lung este ca platforma să poată planifica singură, cu ajutorul inteligenței artificiale, un eveniment complet”, spune tânăra, care a „observat o cerere tot mai mare a evenimentelor de business-uri mici și mijlocii; credem că este mult loc de creștere pentru această industrie.”