FacebookTwitterLinkedIn

Digitalizarea este una dintre tendințele cele mai relevante generate de pandemie, iar efectele sale se răsfrâng inclusiv asupra furnizorilor de servicii medicale.

Lider al pieței de diagnostic medical din România, în funcție de cifra de afaceri, Synevo investește permanent în îmbunătățirea interacțiunii cu pacienții, în echipamente, laboratoare noi și în proiecte de digitalizare, anunță Radu Perianu, director comercial al Synevo România, la emisiunea Forbes Forward.

El a declarat că clienții din România au început să acceseze servicii digitale de sănătate în număr tot mai mare, inclusiv cei de vârste mai înaintate, că sunt interesați să descopere servicii noi de sănătate, iar companiile acordă o atenție tot mai mare stării de sănătate psiho-emoțională a angajaților lor.

„Digitalizarea ne-a cuprins pe toți, inclusiv pe cei care nu ne așteptam să acceseze servicii digitale. E clar că digitalizarea este un trend foarte important. Se investește foarte mult în digitalizare, în dezvoltarea de aplicații, iar pacienții sunt din ce în ce mai prezenți pe astfel de platforme”, a declarat Radu Perianu.

El a punctat că, potrivit unui studiu al Deloitte, firmele care investesc în sănătatea psiho-emoțională a angajaților lor obțin „un return foarte bun” și o creștere a implicării angajaților în realizarea obiectivelor. Din această perspectivă, se observă o creștere și în activitatea Synevo: a crescut numărul companiilor care investesc în pachete de prevenție și de diagnosticare. Însă reprezentantul Synevo accentuează ideea importanței medicului în recomandările privind testele de laborator.

„Noi nu suplinim activitatea medicului și circa 70% dintre pacienții noștri vin trimiși de către un medic, pentru că acesta trebuie să fie consultat înainte. Pe de altă parte, este important să știm că, din când în când, trebuie să ne uităm la prevenție și să facem anumite teste”, a adăugat Perianu.

Synevo are în România o rețea de 21 de laboratoare în care prelucrează anual peste 18 milioane de teste. În plus, activitatea din România a fost mereu un exemplu pentru țările din jur. „Aici ne-am dezvoltat foarte mult rețeaua, avem cea mai mare rețea de laboratoare din sud-estul Europei, cu peste 50 de de medici și suntem un suport pentru țările din jur. România este, putem spune, un hub important pentru regiune”, a mai punctat Radu Perianu.

La nivel național, Synevo acoperă toate județele din țară, cu o rețea de aproape 180 de centre de recoltare. „Ne-am și dorit să fim aproape de pacienți și la îndemâna acestora”, spune directorul comercial al companiei. În plus, Synevo a creat un concept de centre de recoltare VR dedicate copiilor, dotate cu locuri de joacă și personal specializat. Rolul echipamentelor VR este de a reduce copiilor teama de recoltare, iar Synevo înregistrează cereri inclusiv din partea adulților care se tem de astfel de proceduri.

Totodată, compania derulează studii de piață regulate prin care solicită opinia clienților în legătură cu nevoile acestora, iar principala cerință este proximitatea și accesibilitatea. Din acest motiv, Synevo va continua să deschidă noi centre de testare și de recoltare acolo unde va fi nevoie.

„Nu ne oprim să deschidem noi centre de recoltare (…) pentru că vrem să fim aproape de clienții noștri, să fim la îndemână și să fim accesibili, inclusiv din perspectiva financiară”, a precizat Perianu.

În laboratoarele Synevo se procesează o paletă de peste 2.000 de tipuri de analize uzuale și avansate și se acoperă o gamă largă de servicii de laborator, de la prevenție până la monitorizarea tratamentelor. „Procesăm teste avansate și foarte avansate și oferim o paletă foarte mare de teste pentru că dorim să le oferim pacienților din România aproape orice test”, punctează Radu Perianu.

Din perspectiva accesibilității, Synevo vine în sprijinul anumitor categorii de pacienți, cu un preț mult mai accesibil. Pentru pacienții oncologici se desfășoară programul numit oncomonitor, datorită căruia aceștia beneficiază de teste la un preț mult mai accesibil. „Știind că acești pacienți, în medie, vin de trei ori mai des la noi decât un pacient obișnuit, cu alte patologii, și ne-am dori să fim mai aproape de ei”, explică reprezentantul Synevo. Un alt serviciu destinat pacienților, disponibil pe site-ul synevo.ro, este acela prin care se poate crea un profil de teste în funcție de vârstă, de tipul de stres, activitățile de zi de zi, de alimentație și mulți alți factori, inclusiv antecedente, istoricul afecțiunilor și altele. Compania oferă și aplicația My Synevo, care funcționează ca un fel de „cabinet al pacientului”, unde acesta își poate înrola inclusiv membrii familiei pentru o anumită testare, cu discounturi online de până la 10%, și unde poate vizualiza istoricul analizelor și informații pentru toți membrii familiei.

Un alt serviciu online este cel prin care medicii din echipa Synevo ajută la îndrumarea pacienților, după obținerea rezultatelor testelor de laborator. „Nu este o consultație medicală, ci un ghidaj pentru pacient pentru a ști ce trebuie să facă cu acel rezultat. Am observat că unii dintre pacienți se întâmplă să nu facă nimic cu acele teste, să nu ia nicio măsură.”

Potrivit lui Radu Perianu, România se află pe un trend bun din perspectiva prevenției, dar mai este mult de lucru din acest punct de vedere, pentru că, de multe ori, românii aleg să meargă la medic doar când au o problemă medicală. Din acest punct de vedere, România și, pe o scară mai extinsă, statele din sud-estul Europei, diferă față de state precum Germania sau Polonia.

„De peste 30 de ani, pe lângă faptul că investim foarte mult în educație, încercăm să venim tot timpul cu teste noi, de avangardă, și vorbim de teste genetice, de histopatologie, teste moleculare. Sunt foarte, foarte multe inovații în domeniu, pe care încercăm să le aducem și în România, dar nu numai, și în Balcani”, conchide Radu Perianu.

În rândul testelor de laborator realizate de Synevo, hemograma este cel mai des solicitată de pacienți, iar în ultimul timp testarea vitaminei D, care joacă un rol esențial în sistemul imunitar uman.