FacebookTwitterLinkedIn

Observând o nevoie acută din piața forței de muncă  din România, dar și dorința companiilor de a angaja muncitori calificați din afara țării, CMC Abroad a reușit să devină un jucător cheie în domeniul recrutării forței de muncă din India și Nepal. Compania se specializează în identificarea și aducerea celor mai serioși muncitori, testându-i riguros pentru a asigura partenerilor români cea mai bună forță de muncă disponibilă.

Ravi Jogadia, Managing Director al CMC Abroad, ne dezvăluie povestea de succes a companiei, începuturile sale în România și perspectivele de viitor pentru piața forței de muncă. Ravi Jogadia a adus o perspectivă nouă asupra recrutării forței de muncă și a adus schimbări semnificative în diverse industrii din România. Cu un portofoliu impresionant de parteneri și mii de muncitori calificați și necalificați aduși în țară, CMC Abroad reprezintă un exemplu de succes în transformarea diversității într-o forță.

Cum și-a început activitatea și cum a evoluat CMC Abroad de-a lungul anilor și care au fost cele mai mari realizări ale firmei în domeniul recrutării forței de muncă?

CMC Abroad a intrat pe piața din România în anul 2018, după ce am observat nevoia acută de forță de muncă din piață și am înțeles că putem avea un impact pozitiv atât asupra economiei României, cât și asupra economiei Indiei. Am realizat rapid cât de deschise sunt companiile din România pentru a integra în structurile lor forța de muncă din India și Nepal și am avut doar feedback pozitiv chiar de la primul contract încheiat în Arad.  

Puteți oferi exemple concrete de industrii și companii din România care au beneficiat de colaborarea cu CMC Abroad? Ce feedback ați primit în urma acestor colaborări?

Cu siguranță. Deoarece noi putem aduce un spectru larg de muncitori calificați, domeniile acoperite prin contractele încheiate includ industria auto, industria navală, industria transporturilor de mărfuri, industria electronică, construcții, sectorul HORECA, și textile. În urma acestor colaborări, companiile cu care am lucrat dar și muncitorii aduși în România au experimentat o colaborare profitabilă de ambele părți. Ne-am bucurat să observăm că o mare parte dintre muncitori nu doar că au rămas în România pe toată perioada contractuală, dar eu decis și să extindă perioadă și să continue să lucreze. În contextul migrării muncitorilor către alte țări din Europa, acest fapt este unul care demonstrează calitatea umană a muncitorilor aduși în țară, dar și faptul că aici sunt tratați cu respect, contractele sunt respectate și condițiile de muncă sunt bune. 

Cum faceți față provocărilor și concurenței din industria recrutării forței de muncă în România?

Datorită faptului că am demonstrat seriozitate în respectarea termenilor și condițiilor menționate în contract, putem spune cu încredere că, în afară de forța de muncă necalificată, nu simțim concurența din partea altor firme de recrutare. Ne-am specializat în găsirea celor mai serioși muncitori dintr-o gamă largă de forță de muncă din India și îi testăm cu adevărat pentru a ne asigura că aducem în România cei mai buni muncitori pentru locurile de muncă solicitate. 

Care sunt domeniile de afaceri în care vedeți cel mai mare potențial de creștere pentru CMC Abroad?

Potențial de creștere este în marea majoritate a industriilor, și asta în primul rând pentru că ne asigurăm că muncitorii pe care îi aducem sunt cu adevărat calificați. Putem spune însă că cel mai mare potențial îl au cu precădere industria petrochimică, industria auto, industria navală, textile, construcții și sectorul HORECA. Toate industriile care depind de forța de muncă calificată și au nevoie de sudori, lăcătuși, mecanici, operatori CNC și așa mai departe. 

Care sunt planurile de viitor ale CMC Abroad pentru a continua să dezvoltați și să îmbunătățiți serviciile oferite partenerilor de afaceri din România?

În primul rând ne dorim să menținem relațiile de afaceri pe care le avem deja dezvoltate cu partenerii din România dar, evident, ne dorim să creștem volumul activității noastre prin contractarea altor firme care au nevoie de forță de muncă calificată. De asemenea, ne dorim să extindem activitatea și către alte țări din Europa care se confruntă cu lipsa personalului calificat. 

Ce strategii de marketing și promovare folosiți pentru a vă consolida poziția pe piața românească?

Deși înțelegem importanța unei bune promovări către mediul de afaceri, până acum ne-am promovat prin word of mouth și contractele încheiate au venit în urma recomandărilor primite din partea clienților existenți. Feedback-ul pozitiv și recomandările acestora au fost suficiente pentru a crea o bază solidă de clienți. Astfel, am reușit să aducem în România peste 10.000 de muncitori calificați și necalificați. Deși nu suntem împotriva promovării publicitare, considerăm că întâlnirea directă cu reprezentanții firmelor a constituit fundamentul relațiilor noastre de încredere.

Ce beneficii aduceți societății românești în ceea ce privește diversitatea și multiculturalismul?

Deoarece trăim într-o societate în care migrația reprezintă un subiect de interes, schimbul cultural și economic poate contribui la îmbogățirea societății atât pentru muncitorii care vin să lucreze aici, cât și pentru colegii lor de muncă. Aceștia interacționează în timpul programului de lucru și în afara lui, stabilind prietenii de durată. Aceștia vin cu o perspectivă nouă, comportamente diferite și gusturi culinare distincte, pe care le împărtășesc cu comunitatea locală. Astfel, românii pot învăța lucruri noi, la fel și cei care vin din afara țării. Acest lucru a avut un impact pozitiv chiar și în cazul meu personal.

Cum puteți oferi asistență și sprijin companiilor care doresc să colaboreze cu CMC Abroad?

Întâlnirile directe cu reprezentanții companiilor oferă posibilitatea acestora să își exprime în termeni clari nevoile pentru resursa umană, iar recrutarea și selecția personalului se fac de comun acord. Astfel, se elimină suspiciunile încă de la început. După încheierea contractului și finalizarea acestuia, oferim orice fel de asistență necesară.

Care sunt valorile-cheie pe care doriți să le transmiteți partenerilor de afaceri și societății în general prin intermediul CMC Abroad?

Deoarece ne-am clădit afacerea pe principii sănătoase, cum ar fi respect, încredere, seriozitate și stabilitate, ne dorim să găsim aceleași valori și la partenerii noștri. Considerăm că relația noastră cu mediul de afaceri ar trebui să se reflecte și în afara termenilor contractuali, transformându-se în prietenii și parteneriate durabile.

Care sunt planurile de expansiune ale CMC Abroad în viitor, atât în România, cât și la nivel internațional?

Cum spuneam și mai sus, ne dorim să ne extindem activitatea și către alte țări din Europa în care lipsa forței de muncă calificată este o problemă. Însă, este necesar să luăm în calcul sustenabilitatea unei astfel de extinderi în contextul actual și să ținem cont de schimbările continue, sociale și legislative, care au loc.