FacebookTwitterLinkedIn

Producătorul local de tâmplărie PVC Decoplast a închis anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 65,6 milioane de lei, cu 25% mai mare față de cea raportată în 2021. Compania, care a investit anul trecut peste 4,4 milioane lei într-o fabrică nouă, construită de la zero, mizează pe o creștere de 25% a capacității de producție, care va permite inclusiv extinderea pe piețe din afara Europei. 

Lansat în 2004 ca distribuitor, Decoplast, business independent, 100% local, s-a extins în 2008 pe zona de producție de tâmplărie PVC, comercializând în prezent 4 game de soluții de tâmplărie termoizolantă, cu care deservește atât piața din România, cât și țări europene precum Italia, Franța sau Belgia. 

Compania a produs în 2022 peste 167.000 mp de tâmplărie PVC, cea mai mare parte a volumului fiind comercializată pe plan intern. În ceea ce privește exportul, produsele Decoplast merg către distribuitori din Italia, Franța și Belgia. Odată cu punerea în funcțiune a noii unități de producție, construită de la zero în intervalul 2021-2022, compania țintește consolidarea poziției internaționale, în piețe din afara Europei. 

În prezent, compania numără 140 de angajați, are o cotă de piață de 1,5%, pe piața locală a producătorilor de tâmplărie PVC și țintește o creștere de până la 10% a cifrei de afaceri în 2023. 

”Ambiția noastră este să creștem constant cu câteva procente pe an. Ne dezvoltăm și reinvestim o mare parte din profit anual. Sperăm la un 2023 mai stabil din punct de vedere al prețurilor și mai predictibil din perspectiva lanțului de aprovizionare. De aici și scenariul unei creșteri de 10% a business-ului Decoplast anul acesta, ce se va concretiza, cel mai realist, începând cu semestrul doi”, explică Mirela Ivașcu, Managing Partner Decoplast. 

În prezent, circa 80% din vânzările producătorului de tâmplărie termoizolantă sunt generate de clienți din zona de distribuție, iar restul din lucrări cu montaj, respectiv export. Potrivit managing partner-ului Decoplast, lucrările cu montaj au raportat o ușoară evoluție în 2022 față de anul precedent, direcție ce va continua și în 2023. 

Producția de tâmplărie din PVC generează 90% la cifra totală de afaceri a companiei, diferența fiind realizată de produsele adiacente tâmplăriei pe care compania le intermediază, precum uși de garaj sau panouri de acoperiș.  

Potrivit reprezentanților Decoplast, în ultimii ani au crescut considerabil solicitările de tâmplărie din gamele superioare, care asigură astăzi 50% din volumul total de vânzări, pe fondul cererii tot mai mari de sisteme eficiente energetic. În plus, compania are o abordare sustenabilă a întregului proces de producție. Astfel, toate profilele Decoplast conțin materiale reciclate în proporție de 30%, în timp ce balastul generat de producție este 100% reciclat și transformat în materiale auxiliare, precum accesorii de tip glafuri.