FacebookTwitterLinkedIn

 

 

Rolul evenimentelor în creșterea vizibilității unui brand

 

Evenimentele reprezintă o acțiune concretă de marketing, menită să consolideze relația dintre un brand sau o companie și publicul ei țintă, respectiv clienții, partenerii de business sau angajații. În mod concret, organizarea evenimentelor reprezintă una dintre cele mai eficiente tactici utilizate de către specialiștii în resurse umane și de către cei de marketing, care provin atât din industrii orientate spre consumator (B2C), cât și din industrii corporate (B2B).

 

Un studiu realizat de Freeman Event Research, în 2021, arată faptul că 74% dintre participanții la un eveniment care a creat o experiență memorabilă în mintea acestora au o percepție pozitivă despre brandul organizator. Mai mult, conform aceluiași studiu, 96% dintre participanți sunt deschiși chiar să achiziționeze un produs care aparține brandului respectiv.

 

Putem spune că evenimentele sunt o ocazie bună de a aduce oamenii aproape, fie că sunt organizate fizic, virtual, fie într-un format hybrid. Totuși, în tot acest demers este important ca specialistul de marketing sau de HR să pună accentul pe experiența oferită audienței, pentru că, în funcție de modul în care se vor simți aceștia va depinde și modul în care brandul respectiv va fi perceput. Descarcă acest ghid gratuit care să te ajute în organizarea următoarelor evenimente.

Rețelele de socializare, aliații tăi 

 

Al doilea aspect care merită detaliat atunci când vine vorba despre organizarea campaniilor de marketing sau employer branding ține de share-urile și mențiunile brandului tău din social media. Deși cel mai adesea acestea nu sunt luate în calcul atunci când vine vorba despre rezultatele campaniei, deoarece impactul lor în nivelul veniturilor nu poate fi cuantificat în mod direct, este bine de știut că acestea îți pot oferi o imagine amplă asupra conținutului pe care îl creezi. Practic, share-urile te pot ajuta să-ți dai seama dacă informațiile pe care le-ai pus la dispoziție sunt relevante pentru publicul țintă.

 

Desigur, este dificil să ajungi la targetul tău, având în vedere că 6 din 10 oameni distribuie postări citindu-le doar titlul, nu și conținutul integral. Cu toate acestea, poți face diverse experimente, prin care să-ți dai seama cum trebuie să arate conținutul pe care publicul tău și-l dorește. Una dintre modalități este să diversifici calendarul editorial. Mizează pe publicarea citatelor, video-urilor sau imaginilor care au potențialul să producă engagement, analizează rezultatele și îți vei da seama la ce tip de postare reacționează cel mai bine comunitatea ta.

 

Iată câteva statistici care confirmă importanța rețelelor de social media pentru branduri:

 

  • 73% dintre specialiștii în marketing consideră că acțiunile lor de marketing din social media au fost „oarecum eficiente” sau „foarte eficiente” pentru afacerea lor (Buffer, 2019).
  • 54% dintre utilizatorii rețelelor de socializare le folosesc pentru a se documenta despre produse (GlobalWebIndex, 2018).
  • 71% dintre consumatorii care au avut o experiență pozitivă cu o marcă pe rețelele de socializare vor recomanda brandul respectiv prietenilor și familiei lor (Lyfemarketing, 2018).

Impactul oferirii de obiecte media personalizate publicului tău 

 

Dincolo de aspectele menționate puțin mai devreme, dacă dorești să te diferențiezi în fața publicului tău țintă, ar trebui să iei în calcul oferirea de obiecte media personalizate adaptate la tipul de eveniment pe care îl organizezi și la campania pe care o derulezi. Produsele media au căpătat astăzi o valoare în sine pentru că oferă o experiență inedită participanților. Spre exemplu, 88% dintre cei care le primesc își amintesc de numele brandului.

 

Departamentele de HR care au testat deja această metodă de loializare în cadrul evenimentelor organizate pentru angajați s-au convins de importanța produselor media. Studiile interne arată faptul că achiziția de obiecte media personalizate făcută de către departamentele de HR pentru loializarea și motivarea angajaților a crescut cu până la 37% față de anii anteriori. Astfel, specialiștii  HR utilizează cadouri corporate personalizate atât pentru a le oferi în dar colegilor sau companiilor partenere, cât și pentru a face ședințele interne sau procesul de onboarding mai interactive. Spre exemplu, poți opta pentru câteva obiecte promoționale personalizate sub formă de accesorii de birou.

 

Indiferent de tipul evenimentului pe care urmează să-l organizezi, merită să oferi produse personalizate cu logoul companiei. Acestea vor avea un impact semnificativ asupra creșterii vânzărilor.

 

Totuși, nu trebuie să renunți la celelalte tipuri de media, ci mai degrabă să adaugi sarea și piperul, sau mai bine zis un pic de #chilliideas. Cum? Prin alegerea de obiecte media în funcție de publicul tău țintă și de obiectivele companiei.

 

La fel de importantă a rămas și loializarea partenerilor prin atenția la detaliile care fac diferența. Mai exact, prin oferirea de produse media după procesul de sales (after-sales), atât clienților, cât și distribuitorilor din rețea. Bineînțeles, este important să-ți creezi așteptări realiste și să nu te aștepți la o creștere imediată a vânzărilor. Aceste mici atenții contribuie atât la creșterea vânzărilor pe termen lung, cât și la îmbunătățirea experienței pe care o oferi.

Prin cunoașterea preferințelor pe care le are publicul țintă și prin oferirea unor obiecte media targetate, te vei conecta cu partenerii tăi și vei reuși să creezi impresii pozitive în cadrul evenimentelor, oricare ar fi tipul acestora, iar postările din social media vor fi din ce în ce mai distribuite. Potrivit Sproutsocial, 76% dintre consumatori sunt dispuși să achiziționeze un produs în momentul în care se simt conectați cu un anumit brand.

Începe să oferi experiențe altfel, memorabile, care să îi determine pe toți cei care interacționează cu brandul tău să îl rețină, dar să îl și iubească. Conexiunea aceasta va face diferența. Inspiră-te din acest ghid despre organizarea de evenimente.