Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Dana Sîntejudean, Managing Director Edenred România: „Covid-19 a reușit să acapareze atenția tuturor și a accelerat câteva aspecte majore care vor schimba lumea în care trăim. (…) am accelerat procesul de digitalizare”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Dana Sintejudean Edenred Romania redim

Evoluția companiei într-un cuvânt

2020, un an atipic pentru business și la nivel personal, pentru fiecare în parte, ne-a demonstrat că avem toate premisele să ne adaptăm rapid la orice situație, că putem crește și oferi aceleași servicii de calitate partenerilor noștri. În România, am digitalizat intens business-ul Edenred, am inovat și am susținut autoritățile în diverse inițiative, lansând produse noi și specifice acestei situații, precum tichetele sociale pe suport electronic.

Am înțeles cât de important este să intervenim rapid și să ne ajutăm partenerii aflați în situații critice, de aceea, am lansat inițiativa More Than Ever, în cadrul căreia, în România, am dezvoltat cel mai amplu program de susținere a restaurantelor partenere, oferind 20.000 de mese gratuite. În aceeași direcție, am oferit mai multe discounturi și oferte speciale beneficiarilor noștri și am promovat business-urile care oferă servicii precum plățile online, livrările la domiciuliu și serviciile take away.

Am accelerat digitalizarea, iar toți utilizatorii de carduri Edenred pot face plăți cu dispozitive mobile prin Apple Pay și Edenred Pay, cea din urmă fiind propria soluție destinată utilizatorilor de Android.

 

Cele mai importante lecții

În vreme de criză este tentant să ai o abordare pesimistă. Cred, însă, că atitudinea pozitivă în fața situațiilor și surprizelor apărute este foarte importantă în aceeași măsură cu capacitatea de adaptare și de a lua decizii rapide.

În cadrul Edenred, prima noastră prioritate a fost să ne protejăm colegii, atât individual, cât și colectiv. Sunt mândră de cum au răspuns echipele Edenred din România, care au dat dovadă de solidaritate și au demonstrat că angajamentul față de colegii lor și de clienții noștri este cu atât mai strâns în aceste luni.

Facem parte dintr-o organizație agilă, capabilă să implementeze voluntar măsurile necesare pentru a atenua impactul unei asemenea crize asupra echipelor și operațiunilor proprii, precum și asupra calității serviciilor pe care le oferim în beneficiul clienților. Cred că situația actuală ne-a încurajat și să ne gândim colectiv la ce redăm societății dincolo de sfera noastră obișnuită.

Personal, recunosc că mi s-a validat, încă o dată, un lucru în care eu cred: acela că suntem, înainte de orice, oameni. Solidaritatea umană, dorința de a ne ajuta aproapele, depășesc orice bariere sau frici. Am văzut o mobilizare comună, fără să mai conteze competiția, ambițiile personale sau alte aspecte, în dorința de a susține, și de a depăși împreună această situație nouă și neașteptată.

 

Prestația autorităților

Mediul de business speră într-o revenire, ținând cont și de toate scenariile care vorbesc inclusiv despre o criză în W sau K. Pe lângă măsurile luate de autorități pentru a sprijini companiile să depășească starea de urgență, precum șomajul tehnic și sprijinul acordat părinților, foarte importante au fost acțiunile și inițiativele sociale prin care industria noastră a putut contribui cu soluții, precum tichetul social pe suport electronic pentru mese calde și cel pentru sprijin educațional, dar și extinderea valabilității vocuherelor de vacanță până în martie 2021.

 

 

Strategia de business pentru 2021

La nivel de grup, Edenred și-a asumat, în cadrul strategiei pe termen mediu Next Frontier, să continue să fie un partener pentru oamenii din piața muncii, adresând nevoile lor fundamentale: de hrană, de mișcare, de îngrijire și plată – patru domenii strâns interdependete unde soluțiile noastre oferă simplitate, securitate și eficiență.

Cu atât mai mult în aceaste perioade de criză și post-criză medicală, prioritatea noastră este să îi sprijinim pe cei vulnerabili. Reușim să facem acest lucru bazându-ne pe o platformă tehnologică puternică și cu o arhitectură deschisă, ce ne permite să integrăm cu ușurință noi clienți și să implementăm rapid soluțiile noastre. De asemenea, simplifică interfața cu partenerii noștri tehnologici, care includ platforme de plăți cu dispozitive mobile și platforme de comerț electronic. Toți acești factori contribuie la îmbunătățirea continuă a experienței utilizatorului, fie în magazin, online sau prin intermediul unui smartphone. În termeni aplicați, planul Next Frontier este structurat în jurul a trei motoare:

-În primul rând, ne propunem să extindem și să consolidăm prezența Edenred în piețele existente. Edenred își desfășoară activitatea pe piețe încă subpenetrate, care oferă oportunități semnificative de creștere, cu atât mai mult, pe măsură ce programele și canalele de distribuție sunt digitalizate.

-Urmează inovația, un factor important de diferențiere și, în sine, o sursă de creștere suplimentară. Avansul tehnologic al Edenred (plăți cu dispozitive mobile, comerț electronic, platforme de beneficii flexibile, integrare cu platforme de food delivery) reprezintă un atu pentru a accelera dezvoltarea în businessuri  adiacente, conducând, în același timp, la sinergii operaționale și comerciale.

-În al treilea rând, transformarea, pentru a spori angajamentul și diversitatea în echipele noastre și pasiunea pentru clienți deopotrivă, cu sprijinul programului de responsabilitate socială corporativă Ideal.

 

 

Provocări în 2021

În mai puțin de 1 an, Covid-19 a reușit să acapareze atenția tuturor și a accelerat câteva aspecte majore care vor schimba lumea în care trăim, impactul acestei crize nefiind limitat la economiile globale.

Impactul pandemiei este atât de mare, încât a devenit, dintr-o dată, prioritatea nr. 1 a tuturor, depășind ca implicații și fonduri cheltuite chiar și subiecte precum schimbarea climatică, atât de dezbătută la nivel global în ultimul secol. Pentru că nu vom reveni la o lume pre-covid, schimbările provocate de pandemie vor fi între marile provocări ale lumii și în 2021.

De exemplu, în piața muncii, în domeniul nostru de expertiză, au apărut ori s-au intensificat multe tendințe la apogeul crizei sanitare:

– o creștere a plăților cu dispozitive mobile și a plăților directe în platformele de food delivery,

– companiile recurg tot mai mult la munca de la distanță;

– guvernele sunt mai interesate să ofere sprijin specific, pentru a stimula economia;

– consum mai responsabil,

– creșterea interesului pentru plăți corporate automatizate.

Edenred este bine poziționat pentru a-și sprijini clienții, utilizatorii și comercianții parteneri în abordarea acestor tendințe. Într-o lume transformată de tehnologia digitală, credem că Edenred poate oferi soluții inovatoare și aplicate pentru schimbarea practicilor de lucru, îmbunătățind eficiența organizațiilor și a programelor sociale publice și private și ajutând oamenii să adopte un comportament mai responsabil.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii