FacebookTwitterLinkedIn

Dan Pavel, General Manager al Benvenuti, a oferit o radiografie a pieței de retail și a dezvăluit tendințele și schimbările majore care au avut loc în industrie în ultimii ani, în cadrul emisiunii reINVENTarea României.

Cu o vastă experiență în domeniul retail-ului de încălțăminte și marochinărie, Dan Pavel a evidențiat evoluțiile companiei Benvenuti, care în prezent operează o rețea națională de 46 de magazine sub același nume, precum și 9 magazine Enzo Bertini în diverse orașe din țară.

Despre schimbările din 2023, Pavel a subliniat că cifrele arată un trend ascendent, cu o creștere de 14% față de anul precedent. Acesta a remarcat că România beneficiază de o creștere a salariilor, care contribuie la stimularea consumului, însă a recunoscut și o scădere discretă a traficului în magazine.

„Cifrele sunt evindente, suntem pe un trend crescător, avem un plus de 14% în 2023 față de 2022. Cred că șansa României este că avem o compensare a acestor creșteri și datorită tendinței de creștere a salariilor, care se datoreză crizei forței de muncă în mare parte. În contextul în care salariile sunt într-o continuă și discretă creștere, se merge în paralel, cu o creștere a prețurilor și a salariilor.  Față de ce întâmplă în Europa de Vest, cu creșteri de prețuri pe multe categorii de produse și costuri de mentenanță pentru casă, căldură și altele, salariile sunt destul de fixe acolo. Pentru a crește cifra de afaceri trebuie să găsim soluții și să fim inovatori. Vedem o ușoară schimbare de comportament, traficul oamenilor care intră în magazine este într-o discretă scădere”, a declarat Dan Pavel, general manager Benvenuti.

În ceea ce privește tendințele actuale din retail, Pavel a discutat despre fragmentarea coșului de cumpărături, cu achiziții mai mici și mai frecvente. El a explicat că această schimbare reflectă evoluția puterii de cumpărare a consumatorilor și a tendințelor de consum, cu o deschidere mai mare către achiziționarea de produse de calitate.

Referitor la modul în care aceste tendințe influențează afacerea Benvenuti, Pavel a subliniat că, odată cu creșterea salariilor, există o disponibilitate mai mare a consumatorilor de a investi în produse de calitate, cum ar fi încălțămintea. El a menționat că, în ciuda diferențelor față de comportamentul de cumpărare din Vest, există un potențial de creștere pe piața locală.

„În momentul de față trebuie să ținem cont că salariile au crescut mult față de acum zece ani. La un moment dat salariile erau 200 de euro, iar o pereche de încălțăminte care costa 50 de euro reprezintă 25% din salariul respetiv. În momentul de față, salariul cel mai mic e undeva între 2500-3000 de lei în mediul urban, să zicem 600 de euro.  Prețul unui produs, care numai este acum 60-70 de euro, reprezintă 10-12% din salariu. În urmă cu 10-20 de ani, oamenii considerau o pereche de încălțăminte un produs destul de scump și nu neapărat necesar. În momentul de față, oamenii au, din punct de vedere mental, disponibilitate mai mare pentru a cumpăra o pereche de încălțăminte. Știu că cei din Vest cumpără în medie 7-8 perechi de încălțăminte pe an, iar noi nu cred că depășim 3-4 perechi. Deci mai este loc de creștere”, subliniază Dan Pavel.

Vezi AICI interviul complet

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.