FacebookTwitterLinkedIn

BlaBlaCar, platforma online de transport interurban în sistem de carpooling cu sediul în Paris, a obținut recent o linie de credit de 100 de milioane de euro (aproximativ 108 milioane de dolari) pentru a achiziționa alte companii și pentru a se extinde pe noi piețe, transmite Bloomberg.

Facilitatea de credite reînnoibile automat a fost acordată de opt bănci, inclusiv BNP Paribas SA, Societe Generale SA și JPMorgan Chase & Co.

Nicolas Brusson, directorul general al companiei, a declarat că BlaBlaCar a devenit pentru prima dată profitabilă în 2023, după dificultățile întâmpinate în timpul pandemiei. Vânzările nete au înregistrat o creștere de 29% anul trecut, cu 80 de milioane de pasageri rezervând călătorii prin intermediul aplicației.

Compania intenționează să folosească fondurile pentru achiziționarea agențiilor de turism online și pentru extinderea pe piețele cu creștere rapidă, precum Brazilia, Mexic și India.

Cu toate acestea, Brusson a subliniat că BlaBlaCar nu are în plan să își facă publică oferta (IPO) prea curând. “Compania trebuie să crească de două-trei ori. Prin urmare, rămânem privați, accesând tipul de finanțare de care avem nevoie pentru a ne extinde”, a declarat el.

Fondată în 2006, BlaBlaCar este unul dintre primii unicorni din Franța și a fost pionier în ideea împărțirii călătoriilor mult înainte de lansarea Uber. Compania, care a debutat ca o platformă care conectează șoferii cu pasagerii care călătoresc în aceeași direcție, a evoluat ulterior și către segmentul autobuzelor.

În timpul pandemiei, veniturile BlaBlaCar au scăzut, dar redresarea rapidă a avut loc în 2021, fără a fi necesare concedieri. Compania a atras și finanțări suplimentare, cu o evaluare de două miliarde de dolari în 2021. Brusson nu a comentat dacă această evaluare s-a modificat.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.