FacebookTwitterLinkedIn

În ultimii doi ani, marcați de contextul pandemic, aspectul locuinței a căpătat o importanță majoră. “Acasă” a devenit spațiul în care oamenii muncesc, se relaxează, dar și în care își “regăsesc starea de bine”, întrucât stresul emoțional din ultimii ani i-a făcut să se întoarcă spre ceea ce era important. 

În aceste tendințe s-au încadrat și clienții Lemon Interior Design, companie de design interior fondată în urmă cu 15 ani de Cristina Căpitanu și Elena Oancea, orientându-se mai mult spre interiorul locuințelor și schimbând diverse aspecte: de la culori, integrarea naturii, până la amenajarea teraselor. “Viața noastră de până în 2020 se derula cu o rapiditate și un ritm foarte alert. Perioada de 2020-2021 a făcut oamenii să se oprească și să își dea seama că totul e efemer, că normalitatea și simplitatea, imperfecțiunea, sunt mai importante decât viața noastră trepidantă și alertă”, potrivit Elenei Oancea.

Astfel, în 2020, clienții s-au îndreptat spre includerea în propria locuință a câteva spații pentru telemuncă, locuri destinate activităților recreative, cu prietenii, dar și spații potrivite pentru școala online. Concret, a existat puterea și dorința de a investi în confort. “În momentul în care s-au înlăturat toate activitățile exterioare și când timpul petrecut acasă a crescut considerabil, persoanele au trebuit să se cunoască, să-și dea seama ce le face plăcere să facă acasă și ce pot face – atunci funcționalitatea spațiului a fost schimbată. Au fost adaptate casele pentru a acomoda o parte dintre activitățile pe care le făceau extern”, a punctat Cristina Căpitanu.

Pe zona de birouri, Lemon Interior Design are în lucru peste 15.000 de metri pătrați. Divizia destinată amenajării office a debutat în 2019, iar criza sanitară i-a permis companiei să se pregătească pentru noua linie de business. Acum, angajatorii deschid birourile, iar în piață se vorbește de o “mare revenire”… la birou, la normal, la viața de dinainte de lockdown. “În 2021, toți angajatorii au încercat să își aducă angajații la locurile de muncă, oferindu-le condiții mai bune. A intervenit în piață, în ultimii ani, un stil în care se combină zona de office cu zona confortabilă întâlnită în rezidențial”, spune Elena Oancea. Astfel, marile companii au încorporat în spațiile de birouri mai multe spații de relaxare și socializare, precum săli de yoga și săli de jocuri, dar și componente privind siguranța sanitară. “Deși am desenat în 2021 și spații largi, open-space, s-a simțit nevoia și de agil space, în care lumea combină această muncă hibrid. Am desenat multe zone de relaxare, de conectare cu colegii – oamenii își doresc să socializeze”, adaugă cofondatoarea.

Pe zona de office, Lemon Interior Design continuă să lucreze la dezvoltarea echipei și are în lucru un proiect cu o extindere internațională cu Superbet, businessul de 2,5 miliarde de euro controlat de omul de afaceri Sacha Dragic. Echipa companiei de design interior este formată în prezent din 42 de designeri și arhitecți, în creștere de la cei 7 angajați ce activau în urmă cu doi ani. 

În ceea ce privește activitatea în ansamblu a Lemon Interior Design, Cristina Căpitanu și Elena Oancea vizează extinderea peste graniță. “Pe lângă divizia de office pe care dorim să o creștem, o decizie importantă a fost extinderea internațională pe partea de rezidențial. Nu a fost o decizie ușoară, deși am avut cereri”, a declarat Cristina Căpitanu, adăugând că lucrează la proiecte în Spania, în Dubai, Paris, Anglia și Viena. În următorii 2-3 ani, compania vrea să deschidă două birouri în două orașe, unul dintre ele în Paris. “O să pătrundem din ce în ce mai activi în alte piețe”, completează Elena Oancea.

Privind spre viitor tehnologia își va pune amprenta în piața de design interior. “Cred că e din ce în ce mai important ca spațiile noastre să fie smart home, să ne ajute și să ne ușureze viața. Noile apartamente vor fi completate de componente smart “, mai spune Cristina Căpitanu.

Una peste alta, câteva elemente vor rămâne neschimbate: frumosul și funcționalul. “Fiecare dintre noi are frumosul lui”, iar designul interior este reprezentat de funcționalitate. “Degeaba avem un lucru frumos, dar care nu este practic și nu este adaptat nevoilor noastre”, conchid cofondatoarele.