FacebookTwitterLinkedIn

Ne aflăm într-un punct de cotitură: am intrat în etapa în care inteligența artificială a devenit copilotul nostru.

de Bogdan Putinică, Country Manager Microsoft România și Moldova

Conform Work Trend Index, peste 75% dintre angajați sunt pregătiți și spun că se simt confortabil să folosească inteligența artificială în sarcinile administrative (76%), gândirea analitică (79%), munca creativă (73%), găsirea informațiilor corecte (86%), rezumarea ședințelor și a elementelor de acțiune (80%) și planificarea zilei (77%). Aflat în prima linie a inovației, Microsoft le oferă atât companiilor, cât și persoanelor fizice posibilitatea de a valorifica pe deplin potențialul inteligenței artificiale. Aspirația companiei în România este de a contribui la călătoria digitală a României, în care tehnologia să permită accelerarea dezvoltării companiilor și organizațiilor românești.

Bogdan Putinică, Country Manager Microsoft România și Moldova: „La sfârșitul anului trecut, Microsoft a publicat un studiu intitulat: Building a Foundation for Success – A Leader’s Guide, care include perspective de la clienți, parteneri, analiști, lideri din domeniul AI din interiorul și din afara companiei, precum și din propria noastră experiență. Am identificat patru domenii de oportunitate pentru potențarea AI a organizațiilor: îmbogățirea experiențelor angajaților, reinventarea implicării clienților, remodelarea proceselor de afaceri, accelerarea inovației. Cu un astfel de fundament, este mai ușor să vedem cum cum putem aduce în viața reală inovația pragmatică din domeniul AI. 

Ne aflăm într-un punct de cotitură: am intrat în etapa în care inteligența artificială a devenit copilotul nostru. Copilotul nu este un pilot automat. Direcția și procesul decizional uman ghidează aceste instrumente, iar judecata umană rămâne elementul de bază al progreselor AI. În cele din urmă, toate aceste inovații vor fi utile doar dacă ne vor susține în carierele noastre, în organizațiile și comunitățile noastre, iar misiunea Microsoft este ca fiecare persoană dintr-o companie, indiferent de rol, să beneficieze de ajutorul Copilot.

Conform noilor date, creșterea productivității este reală. Am efectuat cercetări folosind o combinație de sondaje și experimente pentru a înțelege în profunzime modul în care Copilot transformă munca – și învățăm cu și alături de clienții noștri, pe măsură ce scalăm proiectele. Deja, Copilot îi face pe oameni mai productivi și mai creativi și economisește timp pentru ei. Primii utilizatori nu mai vor să revină la modul de lucru anterior: 77% au spus că nu vor să renunțe la Copilot.

Și acesta este doar începutul. Pe măsură ce utilizarea inteligenței artificiale generative crește la locul de muncă, se definește o nouă oportunitate: nu numai aceea de a transforma productivitatea personală, ci și de a crește capacitatea întregii organizații. Copilot stabilește o nouă bază de referință – una în care fiecare angajat dobândește abilitățile de a scrie, proiecta, codifica, analiza date și multe altele, și amplifică expertiza, pentru ca rezultatele să fie nu doar bune, ci excepționale. 

Asistăm la reinventarea relațiilor cu clienții, cu ajutorul inteligenței artificiale generative, care permite adaptarea interacțiunilor la preferințele individuale, sporind satisfacția clienților și oferind o personalizare eficientă. Timpul economisit cu ajutorul AI, atât pentru companie, cât și pentru clienți, le permite angajaților să se concentreze mai eficient asupra sarcinilor complexe. AI aduce în ecuație o perspectivă bazată pe date: analiza rapidă și vizualizarea optimizată a datelor permit luarea unor decizii mai bune pentru eficientizarea serviciilor. În plus, acest tip de asistență este proactiv: inteligența artificială anticipează nevoile clienților, oferind soluții în timp util chiar înainte ca acestea să fie solicitate în mod explicit. 

Concluzionând, organizațiile care adoptă inteligența artificială generativă raportează o satisfacție mai mare a clienților și o productivitate mai mare.

Colaborarea Microsoft cu Regina Maria și Banca Transilvania demonstrează puterea soluțiilor AI precum Microsoft 365 Copilot și GitHub Copilot pentru sectoarele financiar și medical. Credem cu tărie că tehnologia noastră de încredere va ajuta în foarte multe domenii, în special pentru îmbunătățirea experienței angajaților și a clienților, respectând, în același timp, cele mai înalte standarde de securitate.