FacebookTwitterLinkedIn

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul – cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete – a crescut ca serie brută cu 5,5%, dar şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 8,5%.

Creşterea, pe ansamblu, cu 5,5% a cifrei de afaceri a comerțului cu amănuntul se datorează majorărilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+17,8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+6,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,2%.

Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie 2021, vânzările din comerţ au înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 8,5%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,7%), vânzările de produse nealimentare (+6,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,8%).

Totodată, în primele 2 luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de aceeași perioadă a anului trecut atât ca serie brută, cu 5,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 9,1%.