FacebookTwitterLinkedIn

După patru decenii în care și-a ținut clienții bine încălțați în celebrii lui pantofi cu talpă roșie, designerul de pantofi Christian Louboutin (61) este acum miliardar, potrivit Forbes SUA. Deși este cunoscut mai ales pentru pantofii și platformele cu tocuri înalte, brandul Louboutin a intrat și în categoriile de sneakeri, genți și produse de frumusețe, precum și în linii pentru bărbați și copii.

Compania a fost evaluată la 3,2 miliarde de dolari anul trecut de către Exor, partenerul de investiții al familiei Agnelli din Italia, care a cumpărat o participație de 24% în 2021 pentru aproximativ 650 de milioane de dolari. Louboutin încă deține 35% din companie, iar Forbes SUA evaluează această cotă a designerului la 1,1 miliarde de dolari. Această participație reprezintă cea mai mare parte averii lui Christian Louboutin estimată la 1,2 miliarde de dolari, care include și alte investiții, cum ar fi Hotelul Vermelho – un complex de lux pe care l-a deschis în sudul Portugaliei anul trecut. 

Născut și crescut în Paris, Louboutin a venit dintr-un mediu de clasă muncitoare. Tatăl său era un meșter în lemn din Bretania, în timp ce mama sa era casnică și creștea acasă cei trei copii: pe Christian și pe cele trei surori mai mari. (Mult timp mai târziu, la 51 de ani, Louboutin a descoperit că tatăl său era de fapt un bărbat egiptean pe care mama sa l-a întâlnit când avea 40 de ani.) 

La vârsta de 10 ani Louboutin a vizitat Muzeul de Artă Africană din Paris și a văzut un semn care interzicea femeilor să poarte tocuri cui. Aceasta nu i s-a părut potrivit tânărului Louboutin, declanșând o obsesie pe viață pentru pantofi.

“M-am născut într-un mediu foarte feminin, cu surorile mele, care m-au ajutat să înțeleg femeile și cu siguranță m-au condus spre ceea ce fac acum”, a spus el pentru Forbes în 2016. “Obișnuiam să desenez pantofi de când eram copil, dar, sincer, nu m-am gândit niciodată că a crea pantofi ar putea fi o profesie.”

La 16 ani, a fost exmatriculat din școală și a călătorit în India înainte de a se întoarce în Paris pentru a face un stagiu la Folies Bergère, unde a început să proiecteze pantofi pentru dansatori. A urmat o perioadă de lucru cu designerul de pantofi francez Charles Jourdan, urmată de colaborări pentru Chanel și Yves Saint Laurent. În 1988 a fost angajat de Roger Vivier, cel mai bine cunoscut pentru inventarea tocului cui în anii 1950.

Apoi a luat o scurtă pauză de la încălțăminte – proiectând terase în New York și grădini în Franța – înainte de a-și deschide primul magazin în Paris în 1991 cu ajutorul a doi prieteni, Henri Seydoux și Bruno Chambelland. (Seydoux și-a vândut participația în acordul din 2021 cu Exor.)

Louboutin a creat celebrele tălpi roșii în 1992, când a fost dezamăgit de un prototip de pantofi din atelierul său și a văzut că asistenta sa își lustruia unghiile. “Am luat oja de unghii a asistentei mele și am vopsit tălpile în roșu,” a spus Louboutin pentru Forbes în 2016.

Brandul a continuat să crească, iar Louboutin a deschis un magazin în New York în 1994 și în Londra în 1997. În deceniul următor, stiletto-urile lui Louboutin au fost văzute peste tot, de la înmormântarea Prințesei Diana la videoclipurile muzicale ale Madonnei. El a obținut marca înregistrată a tălpii roșii în Franța în 2000, iar trei ani mai târziu a început să vândă genți, urmate de încălțăminte pentru bărbați în 2009.

Astăzi Louboutin are peste 160 de boutique-uri în 32 de țări de pe 4 continente, inclusiv 35 în Statele Unite, 23 în Japonia și 20 în China. FOTO: profimediaimages.ro

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.