FacebookTwitterLinkedIn

Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung Electronics România și Bulgaria, vorbește despre valorile brandului Samsung și relația autentică pe care acesta o stabilește cu consumatorii.

Forbes: Ce a însemnat anul 2023 pentru activitatea dvs și a echipei de marketing de la Samsung Electronics România și Bulgaria?

Simona Panait: 2023 a fost unul dintre cei mai activi ani din punct de vedere al marketingului și comunicării pentru Samsung. Inovația este în ADN-ul nostru de brand, respectiv de companie. Încercăm prin tot ceea ce facem, atât global dar mai ales local, să redefinim, an de an, experiența de brand și de produs pentru consumatorii și partenerii noștri.

Diferența față de anul precedent a constat în planificare. Trebuie să ne păstrăm flexibilitatea și să ne ajustăm planurile anuale vizavi de ceea ce se întâmplă pe piața din România. Ne dorim să inovăm de la an la an.

Aș putea să dau câteva exemple din evenimentele noastre de lansare, dacă este să vorbim despre noile serii de telefoane, fie că este vorba de seria Galaxy S, fie că este vorba de Samsung Galaxy Z Series. Lansările noastre, adresate atât consumatorilor cât și liderilor de opinie, partenerilor, presei și influencerilor, vin cu o notă de inovație în tot ceea ce înseamnă comunicare și activare. Aici aș putea să amintesc lansarea oficială a primului spațiu imersiv dedicat artei digitale din România, Muzeul MINA. Practic, noi am fost printre primii care au adus acest spațiu inovator în atenția consumatorilor și am prezentat noul nostru produs.

La nivel de inovație și programe specifice pentru anul trecut, aș mai menționa campania noastră dedicată Generației Z, Allout FactZ, în parteneriat cu Vice, prin care am oferit spațiul în redacție pentru o echipă de șapte tineri care, timp de o săptămână, au fost reporterii publicației.

Ei au scris despre cele mai importante subiecte pentru această generație: relațiile lor cu părinții și profesorii, relațiile cu prietenii, despre stereotipurile care există despre ei, despre încrederea în sine și despre imaginea pe care o proiectează în exterior. Am vrut să le oferim acest spațiu și această oportunitate pentru a crea, să zic așa, o conversație în spațiul digital, pe care am transmis-o și am amplificat-o mai departe cu ajutorul echipei de ambasadori Samsung, respectiv prin activări în online, dar și în offline.

Forbes: În mai 2021, într-un interviu pentru „Forbes România”, ați declarat:

Succesul în marketing cred că are legătură în primul rând cu relevanța – să fii un brand relevant pentru consumatori, să știi ce nevoi au și să vii în întâmpinarea lor cu produse și servicii care să le facă viața mai ușoară și mai bună”.

Ce-ar mai fi de completat la acest crez profesional după aproape trei ani?

Simona Panait: Cred că este în continuare foarte valid acest punct legat de relevanța unui brand, în cazul de față, relevanța brandului Samsung. Continuă se fie un aspect important în relația brand-consumator.

Noi ne concentrăm în continuare să oferim produse și servicii care să aducă plusvaloare în viețile consumatorilor noștri, fie că este vorba de instrumente și produse care au specificații care-i ajută să-și organizeze timpul, fie că este vorba de creativitate.

Ne propunem de fiecare dată ca aceste lucruri să se reflecte atât în experiența de produs, cât și în modul în care comunicăm cu consumatorii noștri.

Cu siguranță, succesul pe care l-am avut până acum se bazează pe această capacitate de a crea interacțiuni autentice și semnificative cu consumatorii noștri. Credem că această relevanță ne aduce nouă această diferențiere în cadrul categoriei. Credem că doar brandurile care construiesc această relație autentică pot să ducă la o relație de brand love – aș putea spune.

Ne bucurăm că noi am construit această relație și chiar am consolidat-o în ultimii trei ani.

CARTE DE VIZITĂ

Cu o experiență de peste 20 de ani în marketing și comunicare, Simona Panait gestionează strategia de marketing și comunicare Samsung din România și Bulgaria, fiind responsabilă de lansările de flagship-uri pe piețele din regiune, precum și de campaniile de brand.

În această funcție, Simona Panait reușește să îmbine creativitatea cu pasiunea pentru cifre, contribuind, în același timp, la construirea și consolidarea unei echipe performante. Alături de echipa pe care o coordonează, creează cu fiecare campanie noi punți de comunicare cu publicul-țintă și noi experiențe prin care consumatorii să descopere tehnologia inovatoare Samsung.

Forbes: Care sunt schimbările în comportamentul clienților Samsung pe care le-ați constatat în ultimii trei ani?

Simona Panait: Valorile unui brand, cu siguranță, rămân constate. Poziționarea trebuie să fie foarte coerentă și consistentă în timp. Cei care se schimbă, într-adevăr, sunt consumatorii. Se schimbă foarte mult din punct de vedere al canalelor pe care le frecventează pentru a-și căuta informațiile, respectiv ce tip de conținut consumă.

Știm din ultimul raport „We Are Social” că românii petrec, la modul general, în jur de șase ore și jumătate în zona de digital. Undeva, la două ore și ceva pe canalele de social media. Acest lucru îi face mult mai informați despre tot ce se întâmplă în spațiul digital, dar îi mențin conectați cu prietenii și cu cei dragi. Nu în ultimul rând, ei caută produse și branduri. În jur de 56% dintre ei declară că petrec acest timp pentru a se informa despre produsele și brandurile pe care urmează să le cumpere.

În același timp, ei sunt și mai sceptici în fața mesajelor pe care le primesc de la branduri sau de la platformele media.

Pentru noi, ca oameni de marketing, succesul nu mai este neapărat în termeni de expunere sau de atingerea unei anumite audiențe, ci mai mult în gradul de implicare și de impact. Asta înseamnă că ei au nevoie de experiențe cât mai personalizate cu brandul nostru.

Forbes: Publicul-țintă al brandului Samsung este reprezentat de Generația Z?

Simona Panait: Avem mai multe publicuri-țintă și un portofoliu de produse foarte complex, cu multe subcategorii care se adresează tuturor vârstelor.

Publicul din Generația Z este important pentru că reprezintă consumatorul de mâine. Nu în ultimul rând, este perioada lor, ca vârstă, în care se atașează de branduri.

De aceea, este foarte important ca marketingul oricărui brand care își dorește să aibă un public-țintă cât mai tânăr să comunice, respectiv, să se ducă acolo unde este prezent acest public tânăr.

Urmărește interviul integral pe pagina de YouTube a revistei Forbes România.