FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România a realizat lista campionilor ultimului deceniu, adică acele companii care și-au crescut constant afacerile și au rămas profitabile, indiferent de adversitățile economice, sociale sau pandemice.

Higher purpose-ul, misiunea cu care am pornit la drum, a fost la fel de importantă ca stabilirea unui plan de business. În cazul Secom, misiunea este dorința de a face bine, de a ajuta oamenii ca, prin produsele și serviciile noastre, să aibă o viață mai echilibrată, mai sănătoasă.

Anul acesta, la aniversarea a 20 de ani de Secum, măsura succesului nostru nu sunt produsele vândute sau profitul obținut, ci faptul că am ajutat milioane de oameni să trăiască mai sănătos.

Investiția  în cultura organizațională, încă de la începuturile Secom, a contribuit semnificativ la dezvoltarea  sănătoasă, sustenabilă a companiei. Construirea unei culturi organizaționale solide este un proces complex la care lucrăm în mod consecvent încă de la înființare fiindcă grija față de oameni și mediul de lucru sunt elemente definitorii Secom.

Calitate fără compromis în tot ceea ce facem a fost unul dintre principiile esențiale care ne-au ghidat activitatea și ne-au diferențiat în piață.

Constant preocupați să oferim produse și servicii de calitate superioară, inovatoare, am avut mereu o abordare de trendsetter, alegând să lucrăm cu cei mai buni experți și profesioniști în orice domeniu și să fim un reper de bune practici în industrie.

Capacitatea de a fi adaptabili și deschiși la învățare continuă a fost unul dintre atuurile noastre. 

Industria de suplimente alimentare este una extrem de competitivă și dinamică, iar în astfel de contexte câștigă cei care reușesc să se adapteze. În cei 20 de ani de activitate, am gestionat schimbările și noutatea cu deschidere, curaj și o disponibilitate constantă de a învăța, de a construi și de a munci.

Cele mai grele momente

În ciuda incertitudinilor, atuurile noastre (misiunea clară, cultura organizațională, digitalizarea, mindsetul antreprenorial flexibil) ne-au ajutat să găsim modalități inovatoare de a răspunde situațiilor dificile și să ne adaptăm la schimbare și chiar să continuăm investițiile. Am continuat să investim în lucrurile importante pentru noi: în calitatea și diversitatea portofoliului Secom de produse și servicii, în extinderea lanțului de retail, în dezvoltarea brandului propriu de suplimente alimentare Good Routine®, în consolidarea culturii organizaționale și am rămas solidari cu comunitățile locale, susținând financiar și cu voluntari zeci de mii de oameni.

Diferențiatorii companiei

Pe lângă diferențiatorii amintiți mai sus: dedicarea noastră față de misiunea/higher purpose-ul de a ajuta oamenii să aibă o viață mai echilibrată prin produse și servicii de calitate fără compromis, capacitatea de adaptare și învățare continuă, investițiile în digitalizare și în construirea unei culturi organizaționale constructive, aș mai puncta următorii diferențiatori:

Curajul de a fi trendsetter. Secom a fost un trendsetter în domeniu, am fost compania care a introdus în România conceptul de medicină integrativă, de fitoterapie științifică, am adus primele suplimente alimentare studiate și certificate, cu ingrediente inovatoare la acea vreme: glutation, resveratrol, colostru și multe altele. 

Maniera etică de business. Un alt diferențiator este că suntem o companie integră și responsabilă într-o industrie în care calitatea nu este primul argument. Acest comportament etic se reflectă în alegerea cu mare grijă și responsabilitate a celor mai bune și eficiente produse, în modul în care ne promovăm produsele și serviciile, respectând legislația națională și europeană, în relațiile integre cu mediul profesional.

Marketingul diferențiator. Credem cu tărie că menținerea stării de sănătate este consecința unor alegeri conștiente și educate. De aceea, investim constant nu doar în campanii tradiționale de marketing, ci atașăm componente importate de educare a consumatorului pentru a promova toți pilonii unui stil de viață sănătos – o alimentație echilibrată, mișcare printr-o viață activă și echilibru psihoemoțional, alături de consumul responsabil și informat de suplimente alimentare. În cei 20 de ani, am investit mai mult de un milion de euro în programe de informare și educare a consumatorului.

Distincțiile și recunoașterile primite. Toate eforturile noastre de a fi un trendsetter, de a inova în orice arie a activității ne-au adus de-a lungul timpului zeci de premii, certificări și recunoașteri. O altă reușită importantă este reprezentată de confirmările constante primite de brandul propriu Good Routine® de la comunitatea de business internațională.

Valorile și principiile de bază

Am construit Secom având grijă să îi transmitem valori solide preluate în mod organic din propriile principii de viață: dorința de a face bine, integritate personală și o puternică etică de business, o dedicare permanentă de a oferi produse și servicii de calitate superioară, de a lucra cu cei mai buni parteneri din orice domeniu de activitate, precum și o preocupare constantă de dezvoltare și inovare, valori însușite de mare parte din echipă, contribuind la evoluția companiei și reziliența acesteia chiar în situații de piață dificile.

Planurile de viitor și strategiile

În următorii 10 de ani, mă aștept la o transformare importantă a industriei suplimentelor alimentare, atât la nivel global, cât și în România. Având în vedere ritmul în care se dezvoltă tehnologia și se schimbă preferințele consumatorilor, industria de suplimente alimentare este pregătită pentru o schimbare semnificativă, axată pe personalizare, inovație și sustenabilitate.

Secom are o viziune clară: să devenim lider incontestabil în calitate și inovație în industria suplimentelor alimentare și un promotor constant al principiilor unui stil de viață sănătos. Ne propunem să oferim și în continuare consumatorilor produse și servicii de top, inovatoare și de încredere, care se bazează pe cele mai recente cercetări și tehnologii, să investim în educarea și informarea consumatorilor pentru a lua decizii responsabile, vom continua să dezvoltăm retailul propriu și gama de produse Good Routine®.

Este important, totodată, să rămânem realiști, fiindcă 10 de ani reprezintă o perioadă lungă, plină de incertitudini. Astfel, abordarea noastră în Secom va fi una de trendsetter explorator, rămânem în permanență atenți la cele mai noi descoperiri științifice, la tendințe, dar și la schimbările din industria noastră, din domeniul sănătății pentru a ne putea adapta agil strategia de business, astfel încât să răspundem cel mai bine nevoilor consumatorilor.