FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România a realizat lista campionilor ultimului deceniu, adică acele companii care și-au crescut constant afacerile și au rămas profitabile, indiferent de adversitățile economice, sociale sau pandemice.

Cele mai importante lecții

Privind în urmă, la cei peste 20 de ani de existență a companiei Fortech, am învățat că o componentă cheie dintr-o strategie de business ar trebui să fie axarea pe agilitate, inovație și evoluție constantă. Să ai o viziune și un țel comun, la nivel de companie, de creștere continuă și dezvoltare. De-a lungul timpului, am explorat numeroase căi de dezvoltare, am tatonat diverse inițiative-pilot, am învățat din greșeli și am construit noi oportunități. Și tocmai faptul că ne-am adaptat continuu a reușit să ne propulseze înainte și ne-a permis să ajungem, în acești 20 de ani, de la un business început de câțiva prieteni într-un mic apartament la a ne alătura la GlobalLogic la final de 2022, o companie a grupului Hitachi și lider în inginerie digitală.

Ne-a preocupat mereu nu doar să construim o relație solidă de încredere cu clienții noștri, ci și să consolidăm o relație de învățare reciprocă cu aceștia. Acest lucru ne-a ajutat să ne ancorăm deciziile de business în funcție de nevoile reale ale pieței.

Cele mai grele momente

În ultimii ani, ne-am confruntat cu provocări semnificative. Piața de IT, atât la nivel global, cât și în România, a trecut printr-o transformare, ceea ce a adus restructurări, recalibrarea proiectelor și o adaptare continuă. Pandemia a fost și ea un factor care ne-a impactat din plin și care ne-a obligat să ne adaptăm rapid și să găsim soluții eficiente pentru echipele noastre. Apoi schimbările fiscale din ultimul an, care au avut un impact asupra întregii industrii IT din România. Tocmai aceste condiții din piață reprezintă o provocare pentru a  deveni creativi în găsirea soluțiilor.

Cred că e foarte important să construiești o companie stabilă, cu o structură rezistentă. Însă, în același timp, una flexibilă. Astfel, în momentele mai dificile, să poți să te redresezi rapid și să privești la fel de optimist și încrezător spre viitor. Suntem într-un domeniu extrem de complex, aflat în continuă schimbare. Așa că, în opinia mea, adaptabilitatea și capacitatea de reziliență sunt foarte importante, nu doar pentru păstrarea competitivității, dar și pentru pivotarea înspre un model de business competitiv. Pe noi, acest mindset ne-a ajutat de fiecare dată să ne redresăm și să creștem organic de la an la an până unde suntem astăzi.

Diferențiatorii companiei

Consider că a ajutat foarte mult poziționarea pe care am avut-o față de clienții noștri, încă de la început. Nu ne-am dorit să fim doar un furnizor de servicii de tehnologie, ci să dezvoltăm o relație de încredere ca partener de tehnologie, bazată pe o comunicare transparentă. I-am ascultat cu atenție, încercând să înțelegem, mai departe de un contract, care sunt nevoile lor, construind relații pe termen lung și o reputație solidă. Pe lângă aceasta, adaptarea la tehnologiile de ultimă generație ne-a ajutat să evoluăm mai departe de outsourcingul tradițional și să ne adaptăm la categorii mai largi de tehnologii și servicii.

Fortech a crescut foarte frumos pe parcursul a două decenii, organic, natural. Însă, odată ce am atins potențialul maxim de dezvoltare, ne-am dat seama că următorul pas pentru deschiderea de noi orizonturi atât pentru colegi – care caută oportunități de dezvoltare –, dar și pentru clienți – care își doresc capacități noi de dezvoltare și noi skilluri – este să facem tranziția spre o organizație globală, cu prezență pe mai multe continente. Sunt încântat că am găsit în GlobalLogic un partener potrivit, cu o cultură organizațională similară, alături de care putem deschide noi perspective de dezvoltare. E o transformare care ne energizează pe toate palierele.

Valorile și principiile de bază

Cred că respectul, încrederea și inovația ar fi principalele valori care stau la baza a tot ceea ce facem noi. Respectul acordat atât clienților, partenerilor și furnizorilor, dar mai ales echipei – colegilor noștri. Iar inovația ne ghidează să explorăm posibilitățile tehnologiei și să avem o contribuție reală la un viitor mai bun.

Planurile de viitor și strategiile

Momentan, suntem într-o fază de consolidare și integrare a businessului în urma achiziției companiei Fortech de către GlobalLogic. În 7 februarie 2023, GlobalLogic a anunțat finalizarea procesului de achiziție a companiei Fortech. Pe 1 ianuarie 2024, fuziunea legală și schimbarea denumirii societății a fost finalizată, așa că începând cu 1 februarie 2024, am trecut integral la brandul GlobalLogic.

Alăturându-ne GlobalLogic şi ecosistemului mai larg al Grupului Hitachi, am încredere că împreună putem deschide noi perspective atât pentru clienţii şi echipele noastre, cât şi pentru comunităţile în care activăm. Noua noastră structură organizațională din România funcționează ca un Group Delivery Unit (GDU) în GlobalLogic, reprezentând cel de-al 4-lea GDU din regiunea EMEA. Obiectivul nostru este să aducem GlobalLogic în topul jucătorilor IT, nu numai la nivel local, cât și în întreaga regiune, facilitând o tranziție promptă către afacerile digitale de mâine.