FacebookTwitterLinkedIn

Un interviu cu Mădălina Ștefan, fondatoare Cartobello.

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?

Ne place să facem lucrurile ușoare, frumoase și predictibile pentru cei din jur. Ne dorim să creștem sustenabil alături de colegii, clienții și partenerii noștri. Veți observa că am plasat colegii în prima linie – ei sunt liantul politicii noastre de customer care. Cred că există clienți fericiți, dacă și colegii nostri sunt și transmit această emoție prin ceea ce fac.

Cartobello oferă soluții inovatoare de packaging personalizat necesare unei abordări D2C. 

Alături de noi treci la următorul nivel de siguranță în ceea ce privește predictibilitatea și susținerea din partea unui partener. Ne respectăm cu maximă strictețe termenele de livrare, oferim prețuri corecte și avem manageri de cont care chiar iubesc ceea ce fac.

Un alt atribut esențial al brandului Cartobello, este inovația. 

Ai nevoie de cutii personalizate în 24 de ore. Putem face asta prin programul Cartobello PaaS. Sunt condiții aplicabile ca în orice tranzacție, dar este:

 fezabil

 predictibil

 optimizat din punct de vedere costuri

 potrivit pentru #unboxing experience.

Viziunea noastră este ca oricine lucrează cu noi să iubească ceea ce face și să simtă că există un echilibru între ceea ce primește și ceea ce oferă. Clienții noștri beneficiază de refacerea comenzii fără vreun cost suplimentar dacă a fost vreo greșeală identificată pe fluxul de lucru. Este important pentru noi să transpunem în acțiune ceea ce susținem.

Care sunt principalele repere ale activității companiei în primele luni ale anului ?

Chiar înainte de criza sanitară, producția de cutii de cadouri era în scădere și, în primele luni de pandemie a scăzut cu 90%. A fost momentul de reset și restart – dacă modelul de business avea până atunci în centru cutiile de cadouri, ne-am repoziționat către categoria de cutii personalizate. Aș zice mai curând că reperul activității a fost adaptabilitatea; profitabilitatea s-a dublat, dar stabilitatea și creșterea a venit și din optimizarea proceselor și sistemelor.

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

Ne dorim să evoluam sustenabil, să aducem plus valoare prin ceea ce facem în piață. De ce? Pentru ca modul în care sunt ambalate produsele, are un efect asupra vânzărilor – pentru clienții potențiali s-ar putea să fie și prima interacțiune cu brandul. Da, puteți capta atenția clienților și viitorilor clienți printr-o prezentare și un ambalaj potrivit. Este unul dintre motivele pentru care este utilizată cutia personalizată – notorietate – vizibilitate. Apoi vorbim de loializarea clienților – văd că ai facut acel efort suplimentar.  De ce l-ai facut? – pentru ca el, clientul, să simtă că investitia lui este prețuită.

Mai simplu spus – experiența de tip #unboxing trebuie să fie memorabilă. Nu înseamnă opulentă, ci transformatoare. Tindem către experiențele transformatoare.

Așa cum spuneam anterior – comunicarea realizată prin #unboxing experience, crează realități. 

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția industriei/industriilor în care activați?

 Cumpărăturile on-line (explozia generată de pandemie și investițiile masive în shopping-ul online)

 Trecerea din on-line către off-line – cutia este primul contact cu brandul tău dupa ce clientul iese din on-line. Cutia o plătești pentru cele 60 de secunde în care tu, brandul, ai creat experiența

 – Cresterea afacerilor de tip D2C

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria/industriile în care activați?

Cand faci o asemenea analiza cred ca sunt 3 directii pe care le ai in vedere :

– o direcție ar fi să vezi producția customizată ca fiind eficientă și profitabilă. Personal, m-am uitat întotdeauna la Japonia. Yobi Manufacturing – oferă servicii de producție customizată eficientă pe modelul Lean Manufacturing, iar Cartobello – oferă servicii de vânzare de excepție.

– Când mă uit la vânzări – Australia și USA – oferă clienților un serviciu excepțional.

– La nivel de experiența clientului – America prin D2C. Unicornii de retail sunt pe #unboxing experince și pe subscribing boxes. Sunt trendsetters. 

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Eu cred foarte mult în țara asta. Oamenii de afaceri pe care îi întâlnesc își doresc ca lucrurile să evolueze spre bine, sunt axați pe dezvoltarea personală astfel încât să poată construi organizații și contexte pentru oamenii care lucrează în companiile lor. Asta mă motivează – să construiesc acele organizații în care oamenii să muncească și să iubească ceea ce fac.

Cartobello este dovada vie că poți avea profit, poți fi sustenabil investind în oameni. 

Care credeţi că sunt principalele impedimente pe plan economic şi politic naţional, care frânează creşterea economică și dezvoltarea capitalului?

Lipsa de eficiență. Capitalul este folosit pentru rulaj, în principal. Problema nu este accesul la bani. Băncile îți dau bani. Provocarea este să aduci bani în firma – să fii eficient, să aduci un plus de valoare. 

Uita-te la bancă ca la un partener. Înțelege bine situațiile financiare, caută investitori, dar documentează-te foarte bine. Un antreprenor nu are toate abilitățile necesare susținerii sustenabile a unui business (și nu vobesc de intraprenoriat). Într-un business sunt cel puțin trei procese critice:  marketingul  vânzările  execuția

Antreprenorul trebuie să fie bun la unul din aceste procese.

Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?

– Sistematizează afacerea astfel încât cei cu care lucrezi să știe ce au de facut. Renunță la micromanagement. 

– Adaptează-te când simți că produsul tău devine nerelevant.

– Adu obiective de creștere. Crează singur momente dificile, controlat, astfel încât să te obișnuiești să fii antrenat în fața crizelor.

Care sunt valorile companiei dumneavoastră?

Pentru noi sunt principii pentru că ne călăuzim după ele atunci când trebuie să luam decizii pentru business. Predictibilitate – Claritate – Asumarea

Care sunt pasiunile dumneavoastră?

Ador să citesc. Dacă nu aș avea grija să îmi organizez timpul, cred că aș sta toată ziua cu o carte în mană sau luând notițe la un curs online sau offline.

Sunteţi pentru implicarea familiei în afaceri? O afacere uneşte familia sau creşte riscul de a o destrăma?

Yobi Manufacturing & Cartobello sunt o afacere de familie. Sotul meu, Liviu, este jumătatea care ține contrabalansul în provocarea antreprenoriatului. Este inginer. Eu sunt partea de marketing, vânzări, piață. Cât despre riscuri – în viață conteaza foarte mult cum răspunzi provocărilor.